Skip to main content

Stop met werken op gevoel en ga af op bewezen cijfers

Gedaan met raden naar de volgende stap binnen jouw marketing plan. Samen zorgen we voor een duidelijk uitgeschreven traject.

Vraag jouw Customer Value Journey sessie aan

8 fases die al jouw klanten doorlopen

Dankzij ons op maat gemaakt stappenplan gaan we samen op ontdekking wat er voor jouw zaak werkt. Gedaan met build & burn marketing campagnes en op naar gestructureerde groei.

90 dagen plan

We werken hiervoor in sprints van 90 dagen. Waarom? Dit is lang genoeg om te testen of iets werkt maar ook kort genoeg om te pivoteren indien iets niet werkt.

Score kaart

Meten is weten. Je krijgt van ons een live dashboard waarbij je procentueel ziet hoever we van de vooraf bepaalde doelen zitten. Zo weet je steeds wat er loopt en wat de resultaten hiervan zijn.

Planning canvas

Jij weet niet alleen wat er gebeurd is maar ook wat er op de planning staat. Hierbij communiceren we altijd duidelijk in deliverables en niet in vage to-do’s.

Aan de hand van een workshop brengen we jouw volledige marketing in beeld op een A3 pagina.

Werkwijze

Hoe zien deze 8 fases er nu exact uit?

Deze stappen doorlopen we volledig samen. Hierna is het kristalhelder waar je nu staat maar ook waar je naartoe moet gaan.

Elke fase van de Customer Value Journey vereist specifieke marketingstrategieën en -tactieken om jouw klanten te begeleiden en te ondersteunen doorheen hun reis. Door elke stap van deze reis zorgvuldig te plannen en te optimaliseren, ga je als organisatie sterkere relaties met jouw klanten opbouwen.

1

Awareness

Hier leren ze je kennen, ze worden bewust dat je bestaat.
Dit is typisch het eerste contactpunt van een mogelijke nieuwe klant.

2

Engage

Je (potentiële) klant kent je al. Maar je hebt nog geen echte relatie opgebouwd. Je hebt engagement nodig om een relatie op te bouwen waarbij ze jou zien als expert en je volledig vertrouwen.

3

Subscribe

Je wilt de (potentiële) klant (gratis) herbereiken. DUS je moet hiervoor contactgegevens verzamelen. Dit wordt ook wel eens ethisch omkopen genoemd.

4

Converteren

Je wilt nu een commitment krijgen. Je maakt de doelgroep warm.
Ze vertrouwen je ondertussen.Nu wil je dat ze investeren met tijd of met geld.

5

Excite

“Als ik zoveel waarde krijg voor zo weinig geld… Wat krijg ik dan niet als ik het echte product of dienst afneem” moet de eerste reactie zijn. Je kan dit bekijken als expectation management.

6

Core offer

Hier komt je hoofd dienst/product aan bod, gevolgd door mogelijke up & cross sells.

7

Fans

Je wilt dat jouw tevreden klanten reclame voor jou maken. In deze fase gebeurd dit eerder op een passieve manier.

8

Promoten

De klant gaat je eerder actief promoten ipv passief. In plaats van wachten op een mogelijke vraag gaan ze "automatisch" hun positieve ervaring delen met vrienden en familie.

Ik ben benieuwd

Wat is het doel van de Customer Value Journey?

Hoe gaan we hier mee van start?

Hoe identificeer ik waar en in welke fase mijn klanten zich bevinden?

Welke marketing kanalen worden hierbij het meeste gebruikt?

Hoe meet ik de effectiviteit van de genomen acties?

Kunnen we vandaag nog opstarten?

We are here to improve
your customer value journey!

Krijg vrijblijvend advies over de mogelijke impact van de Customer Value Journey op jouw organisatie

Naam(Vereist)