Gedaan met raden naar de volgende stap binnen jouw marketing plan. Samen zorgen we voor een duidelijk uitgeschreven traject.
Vraag jouw Customer Value Journey sessie aan8 fases die al jouw klanten doorlopen
Dankzij ons op maat gemaakt stappenplan gaan we samen op ontdekking wat er voor jouw zaak werkt. Gedaan met build & burn marketing campagnes en op naar gestructureerde groei.
90 dagen plan
We werken hiervoor in sprints van 90 dagen. Waarom? Dit is lang genoeg om te testen of iets werkt maar ook kort genoeg om te pivoteren indien iets niet werkt.
Score kaart
Meten is weten. Je krijgt van ons een live dashboard waarbij je procentueel ziet hoever we van de vooraf bepaalde doelen zitten. Zo weet je steeds wat er loopt en wat de resultaten hiervan zijn.
Planning canvas
Jij weet niet alleen wat er gebeurd is maar ook wat er op de planning staat. Hierbij communiceren we altijd duidelijk in deliverables en niet in vage to-do’s.
Aan de hand van een workshop brengen we jouw volledige marketing in beeld op een A3 pagina.
Werkwijze
Hoe zien deze 8 fases er nu exact uit?
Deze stappen doorlopen we volledig samen. Hierna is het kristalhelder waar je nu staat maar ook waar je naartoe moet gaan.
Elke fase van de Customer Value Journey vereist specifieke marketingstrategieën en -tactieken om jouw klanten te begeleiden en te ondersteunen doorheen hun reis. Door elke stap van deze reis zorgvuldig te plannen en te optimaliseren, ga je als organisatie sterkere relaties met jouw klanten opbouwen.
Hieronder staan veel voorkomende vragen omtrent de Customer Value Journey
Wat is het doel van de Customer Value Journey?
Het doel is om een gestructureerde benadering te bieden om potentiële klanten door de vooraf bepaalde verschillende stadia te leiden. Van het eerste contact tot conversie en opvolging. Het helpt jouw organisatie om op elk punt van de klantenreis waarde te bieden en de klantrelatie te versterken.
Een klant mag niet meer “per ongeluk” binnenrollen, dit moet het resultaat zijn van een vooraf bepaalde funnel die meetbaar en optimaliseerbaar is.
Hoe gaan we hier mee van start?
Vooraleer we van start kunnen gaan, moeten we natuurlijk eerst jouw organisatie leren kennen. Dit doen we typisch door een workshop van +- 3u waarbij we samen jouw volledig Customer Value Journey uitwerken.
We kijken naar de huidige situatie en de toekomstige gewenste situatie.
Op basis hiervan werken wij een “ideaal plan” uit dat we samen doorlopen.
Hoe identificeer ik waar en in welke fase mijn klanten zich bevinden?
Dit is gedeeltelijk afhankelijk van de feedback die we vanuit jou/jullie krijgen. Daarnaast leggen we jullie eigen data ernaast om dit te verifiëren.
Hierbij gaan we kijken naar zaken zoals de website-analyse, klantgedrag, aankoopgeschiedenis en engagement metrics (zoals e-mail open rates en klikfrequenties)…
Op basis hiervan kijken we of het huidige verhaal klopt en of we iets missen.
Welke marketing kanalen worden hierbij het meeste gebruikt?
Natuurlijk gaat dit afhankelijk zijn van jouw sector, uitdagingen en gekozen doelstellingen. Hieronder kan je enkele veel voorkomende zaken terugvinden per fase.
- Awareness: SEO, sociale media, advertenties, content marketing.
- Engage: Blogposts, video’s, social media engagement.
- Subscribe: E-mail marketing, lead magnets.
- Converteren: Gratis trials, productdemo’s, promoties.
- Excite: Onboarding e-mails, tutorials, klantondersteuning.
- Core offer: Upselling en cross-selling, exclusieve aanbiedingen.
- Fans: Klanttevredenheidsonderzoeken, testimonials.
- Promoten: Referral programma’s, user-generated content, sociale media.
Hoe meet ik de effectiviteit van de genomen acties?
We bekijken samen per fase wat er dient te gebeuren op basis van jouw voorafbepaalde doelstellingen. Zodra dit duidelijk is, gieten we dit in KPI’s of Key Performance Indicators.
Per fase definiëren we hoe we de effectiviteit meten.
Hieronder kan je een illustratief voorbeeld terugvinden :
- Awareness: Websiteverkeer, bereik van advertenties.
- Engage: Engagement metrics (likes, shares, reacties).
- Subscribe: Aantal nieuwe inschrijvingen.
- Conversie: Conversieratio’s, aantal nieuwe klanten.
- Excite: Klanttevredenheidsscores, gebruiksstatistieken.
- Core offer: Aantal terugkerende aankopen, gemiddelde orderwaarde.
- Fans: Aantal positieve reviews, Net Promoter Score (NPS).
- Promoten: Aantal verwijzingen, sociale shares.
Kunnen we vandaag nog opstarten?
Vandaag waarschijnlijk niet maar bel gerust naar 03 376 06 02 om een vliegende start te maken.
We are here to improve
your customer value journey!
Krijg vrijblijvend advies over de mogelijke impact van de Customer Value Journey op jouw organisatie