Skip to main content

Wat is SEO?

De term SEO staat voor “Search Engine Optimization”. In mensentaal betekent dit “zoekmachine optimalisatie”. SEO is een verzameling van allerlei technieken die erop gericht zijn jouw website of webshop te optimaliseren en te verbeteren voor de vindbaarheid in zoekmachines zoals Google of Bing.

“De beste plaats voor het verstoppen van een lijk is op pagina 2 van Google.”

Wil jij vermijden dat je tussen de lijken belandt? Dan moet je strijden op onze vijf fronten tegen je concurrenten:

  • Technische kant van SEO
    Breng je website binnen bij onze keuring. Onze experts beslissen of het veilig is om je website terug los te laten in het zoekverkeer van Google.
  • Hoe groot is je netwerk?
    Het netwerk van backlinks waar je website over beschikt is van groot belang voor Google.
  • Hoe gastvrij ben jij?
    Het bieden van een goede customer experience aan je website bezoekers is heel belangrijk. Hoe langer je bezoekers blijven plakken op je website, hoe groter je kansen op conversies zijn.
  • Wat bied jij je gasten aan?
    Ontvang jij je bezoekers met een lekker drankje of waardevolle content?
  • Gebruik jij een smartphone?
    Dan weet je waarschijnlijk al wel hoe laat het is. Het hebben van een mobielvriendelijke website is niet alleen waardevol voor Google, maar ook voor je website bezoekers.

Wil jij je website SEO proof maken?

5 SEO fronten in een notendopje

Front 1: SEO technische gedeelte

De strijd voor dit front speelt zich af op de achtergrond van je website. Dit gedeelte is niet zichtbaar voor je gebruikers, maar wel essentieel voor Google. Als dit deel niet goed zit, dan ben je er aan voor de moeite.

Voorbeelden van dit deel zijn:

  • Structuur van je website
  • Laadtijd website
  • URL’s
  • Error pagina’s

En nog veel meer elementen die we je besparen. Onze experts nemen je website onder de loep en zorgen ervoor dat jij met een gerust hart door Google raast met je website.

Front 2: Linkbuilding

Hierbij analyseren we het netwerk van je website. We kijken dan naar de interne en externe linking van je website. Hoor je het donderen in Keulen? Geen nood, we leggen het even voor je uit:

  • Interne linking is de manier waarop je linkt binnen je eigen website naar andere pagina’s.
  • Externe linking is hoe jij linkt met andere websites en hoe andere websites naar jouw website linken. Dan is het belangrijk om te zien of je netwerk bestaat uit websites die aansluiten bij die van jou. Zo niet? Dan geeft Google je een slechte beoordeling.
Front 3: User Experience

Hoe jij je bezoekers ontvangt is niet alleen waardevol voor Google, maar ook voor je bedrijf in het algemeen. Wie een goede ervaring heeft met een merk, komt gegarandeerd nog een keertje piepen.

  • Begrijpen bezoekers het doel van je website?
  • Vinden ze gemakkelijk hun weg op jouw website?
  • Zijn je landingspagina’s klaar en duidelijk?
Front 4: Content en Copywriting

Het aanbieden van waardevolle en relevante content door middel van doordachte copywriting is super belangrijk. Je gasten gaan met een goed gevoel weg van je website. En daarbovenop vindt Google het ook nog eens geweldig!

Het voorzien van waardevolle content doe je op twee manieren:

  • Weet wie je doelpubliek is. Op basis daarvan creëer je content op maat voor je bezoekers.
  • Gebruik de juiste zoekwoorden. Onze SEO en content specialisten voeren een uitgebreid zoekwoordenonderzoek uit voor jou, zodat jij vindbaar bent in Google.
Front 5: Mobielvriendelijke website

Wereldwijd gebruiken er 2.870.000.000 mensen een smartphone. Je wilt deze mensen toch niet teleurstellen met een website die niet mobielvriendelijk is?

Ben jij klaar om de hitlijsten van Google te veroveren met je website?