Wil je dat jouw bedrijf behoort tot jouw lokale 3-pack van Google?
Helaas bestaan er nog geen trucs om daar instant een plekje te claimen. Met andere woorden moeten lokale bedrijven rekenen op de beste SEO om online je zichtbaarheid te vergroten. Het is een ware strijd bij lokale bedrijven om in de 3-pack te verschijnen en Google maakt het er niet makkelijker op.
Het goede nieuws? Dankzij enkele kleine verbeteringen aan je SEO ervaar je een voelbaar verschil aan je organische zoekresultaten. We delen met jou 8 gemakkelijke hacks die je nu meteen kan implementeren.
-
Simuleer lokale zoekresultaten tijdens de zoekwoordonderzoek
Elke goede SEO campagne start met zoekwoordonderzoek, wat enorm gemakkelijk kan met de gratis tool: Keyword Planner. Lokale zoekresultaten simuleren vanuit een andere stad is enorm moeilijk geworden sinds Google de “location search filter” offline haalde.
Ter compensatie zijn er 3 trucs in de SEO wereld:
-
- Voeg de “nabij” parameter toe aan je URL: Na het intypen van een query wijzigen ze de URL door “&near=cityname” toe te voegen. Dit zorgt ervoor dat de resultaten lijken alsof je van dichtbij hebt gezocht.
- Gebruik de “uule” parameter: U kunt elke zoekopdracht toevoegen met een basis64 gecodeerde vorm van de “Canonical Name” van een locatie die de “uule” parameter noemt.
- Gebruik software die specifieke GPS coördinaten gaat targetten: Een algoritme dat geotarget op uw zoekwoorden via GPS-coördinaten is veruit de eenvoudigste en meest nauwkeurige oplossing.
Eens je je sleutelwoorden hebt bepaald is het tijd om je onderzoek in praktijk om te zetten. Creëer content dat sleutelwoorden met weinig concurrentie target. Vergeet ze niet toe te voegen aan je ankertekst en HTML tags.
2. Profiteer van de mogelijkheden van Easy Link Building
Volgens een recente studie zijn links enorm belangrijk in het ranking proces. Met andere woorden moet dit één van je SEO prioriteiten zijn.
Helaas kost het bouwen van organische links tijd. Je hebt een verzameling van waardevolle content nodig waarop influencers willen klikken. Vervolgens kan je pas profiteren van de mogelijkheden om links te bouwen. Een van de beste manieren om een aantal snelle, hoogwaardige backlinks te scoren is om site-eigenaren te helpen bij het vinden en repareren van gebroken links in hun inhoud.
3. Gebruik concurrentie onderzoek om backlink mogelijkheden te ontdekken
Concurrentieonderzoek is een geweldige manier om erachter te komen welke domeinen aan uw rivaliserende bedrijven gekoppeld zijn, maar jouw bedrijf blijft in de kou staan. Gebruik uw favoriete tool voor het traceren van concurrenten en gebruik deze om mogelijkheden voor linkbuilding te ontdekken die u misschien over het hoofd hebt gezien:
- Zoek uit welke sites linken naar meer dan één van uw concurrenten, maar link niet naar u.
- Bepaal de relatieve domeinautoriteit van elk van deze sites (uw concurrentie-analysetool moet u deze informatie geven).
- Maak een lijst van de meest invloedrijke en relevante domeinen.
- Voer link outreach uit naar de domeinen op uw lijst.
4. Filter NAP onregelmatigheden eruit
Eerst en vooral: voor wat staat NAP? Name, Address, Phone Number. Je moet zorgen dat deze informatie op elke site waar het voorkomt consistent is. Dus zorg ervoor dat het overal hetzelfde is. Ook hier bestaan softwares voor om te monitoren. Vind je ooit een inconsistentie? Contacteer de eigenaars van de domeinen en vraag hen de fout recht te zetten.
5. Optimaliseer je Google My Business listing
Uw Google My Business-pagina is gemakkelijk de belangrijkste rangschikkingsfactor als het gaat om lokale pack rangschikking, en het optimaliseren ervan is eenvoudig. Dit is wat je moet doen:
- Claim uw vermelding
- Controleer uw account.
- Zorg ervoor dat uw bedrijfsgegevens up-to-date zijn. Veelvoorkomende fouten zijn onder andere verkeerde openingstijden, foutieve openingstijden en onjuiste categorielijsten.
- Link naar uw website.
- Upload hoogwaardige zakelijke beelden (of vernieuw bestaande beelden als ze meer dan een jaar oud zijn).
Zodra uw Google My Business-pagina is opgezet, is de beste manier om te blijven optimaliseren het winnen van klantbeoordelingen en het bouwen van citaten voor lokale aanbiedingen.
6. Verzamel mening van de klant
Dit is één van de meest krachtige content die je kan verkrijgen. Reviews, testimonials, etc. zijn een belangrijke onderdeel voor je ranking. Bovendien is het iets dat potentiële klanten misschien overtuigt om voor jou te kiezen in plaats van de concurrent. Uiteraard neemt het wel wat tijd in beslag om deze te verzamelen, maar gelukkig hebben wij enkele lucratieve tips om je klanten aan te moedigen:
-
- Bied link building mogelijkheden: jouw klanten willen minstens even graag als jij aan linkbuilding doen. Ze zouden in de rij gaan staan voor een kans om deel uit te maken van een case study als dat een beetje gratis publiciteit oplevert.
- Moedig klanten aan om reviews achter te laten: deel flyers uit, plaats een QR code op je rekeningen of visitekaartjes.
- Vraag je klanten om reviews: Ja, het kan echt zo simpel zijn. Je hoeft geen horde aan reviews te hebben maar gewoon een klein spoor aan positieve feedback op je meest bezochte platformen. Dan heb je in no-time een sterke reputatie.
7. Vergeet de gestructureerde gegevensmarkering niet
Je moet gestructureerde gegevensmarkering gebruiken als je wil dat je bedrijf in het lokale Knowledge Graph-panel aan de rechterkant van Google’s SERP’s verschijnt. Het biedt je de mogelijkheid om bezoekers te voorzien van een rijke snippet die hen informatie geeft zoals uw NAP en positieve recensies.
Helaas zult u verschillende markeringen moeten gebruiken voor verschillende platformen. U moet bijvoorbeeld Open Graph nodig voor sociale mediasites zoals Facebook, LinkedIn en Google+.
De hack? Er is software beschikbaar (en relatief eenvoudig te vinden) waarmee u al uw markeringen vanuit één centrale hub kunt beheren.
8. Track video & beeld ranking
Terwijl de meeste bedrijven metriek meten zoals bezoekers en CTR, beseffen verrassend weinig bedrijven dat kwaliteitsranglijst-trackingsoftware ook uw video- en beeldranglijst kan controleren.
Controleer je rank tracking tool voor een optie om universele zoekresultaten mogelijk te maken, en je software zou resultaten moeten verzamelen van zoekmachines zoals YouTube en Google, Bing en andere zoekmachines.
Het optimaliseren van afbeeldingen is vaak net zo eenvoudig als het comprimeren van uw afbeeldingen om hun bestandsgrootte te verkleinen. Zorg ervoor dat je afbeeldingen goed zijn geformatteerd (meestal .jpg of .png) en vervolgens worden gecomprimeerd met een tool die de beeldkwaliteit behoudt.
Om je video’s te verbeteren, optimaliseer je jouw titels en metagegevens zodat ze beter aanklikbaar zijn en ten minste één trefwoord bevatten, zodat je unieke miniaturen kunt maken en je videotekst kunt transcriberen om de indexering van YouTube te helpen.
—————–
Ziezo, de 8 magische SEO hacks! Ons advies? Probeer ze eens uit en laat ons zeker weten hoe het verliep. Voel je je toch nog niet helemaal thuis in de SEO wereld? Contacteer ons gerust en wij helpen je verder!