fbpx Skip to main content

Het ultieme woordenboek van marketingvoorwaarden dat u moet kennen

Hieronder kan u een marketingwoordenlijst lezen. Het is niet zomaar een woordenlijst, maar een die niet alleen elke term definieert, maar ook nuttige hulpbronnen biedt voor het geval u er dieper op in wilt gaan.

Als je een woordenlijst probeert te maken op basis van een onderwerp met subcategorieën die hun eigen woordenlijsten zouden kunnen zijn, dat is veel glans. Dus in plaats van honderden termen naar je te verwijzen vanuit al die andere woordenlijsten, heb ik deze verkleind tot de top 99-termen die absoluut noodzakelijk zijn voor iedereen die over marketing leert.

man looking in the large dictionary

Marketingtermen die je moet kennen

A

1.      A/B Testing

Dit is het proces waarbij twee varianten van een enkele variabele worden vergeleken om te bepalen welke het beste presteert om de marketinginspanningen te helpen verbeteren. Dit wordt vaak gedaan in e-mailmarketing (met variaties in de onderwerpregel of kopie), call-to-action (variaties in kleuren of woordenschat) en bestemmingspagina’s (variaties in inhoud). Buiten marketing kun je het gebruiken om te bepalen wat beter smaakt op een boterham met pindakaas: gelei of pluis.

2. Analyse

Wat ik soms de “ogen” noem van inkomende marketing, analytics is in wezen de ontdekking en communicatie van betekenisvolle patronen in data. Wanneer het wordt bedoeld in de context van marketing, bekijkt het de gegevens van zijn initiatieven (bezoekersrapporten van de website, sociaal, PPC, enz.), Analyseert hij de trends en ontwikkelt hij bruikbare inzichten om beter geïnformeerde marketingbeslissingen te nemen.

3. Application Programming Interface (API)

API’s zijn een reeks regels in computerprogrammering, waarmee een toepassing informatie uit een service kan extraheren en die informatie kan gebruiken in zijn eigen toepassing of in gegevensanalyses. Het lijkt een beetje op een telefoon waarmee applicaties gesprekken kunnen voeren – een API “roept” letterlijk één applicatie op en krijgt informatie die u in uw software kunt gebruiken. API’s vergemakkelijken de gegevens die nodig zijn om oplossingen voor problemen van klanten te bieden.

HubSpot heeft API’s die ontwikkelaars gebruiken om informatie uit onze software in die van hen te krijgen. Het is belangrijk voor marketeers om te begrijpen wat API’s kunnen doen om ze te integreren in hun marketingstrategieën.

B

4. B2B (business-to-business)

Een bijvoeglijk naamwoord dat wordt gebruikt om bedrijven te beschrijven die verkopen aan andere bedrijven. Google en Oracle zijn bijvoorbeeld voornamelijk B2B-bedrijven.

5. B2C (business-to-consumer)

Een bijvoeglijk naamwoord dat wordt gebruikt om bedrijven te beschrijven die rechtstreeks aan consumenten verkopen. Amazon, Apple en Nike zijn bijvoorbeeld voornamelijk B2C-bedrijven.

6. Bloggen

Dit is een afkorting voor weblog of weblog. Een persoon of een groep mensen houdt meestal een blog bij. Een persoonlijk blog of zakelijke blog bevat van oudsher het invoeren van opmerkingen, beschrijvingen van evenementen of ander materiaal, zoals foto’s en video.

Bloggen is een kernonderdeel van inkomende marketing, omdat het verschillende initiatieven gelijktijdig kan uitvoeren – zoals groei van website-verkeer, thought leadership en leadgeneratie. Het doet echter niet uw belastingen.

7. Business Blogging/Zakelijk bloggen

Zakelijk bloggen behoudt alle kenmerken van ‘regulier’ bloggen, maar voegt er een smakelijke laag marketingstrategie aan toe. Het helpt marketeers verkeer naar hun website te leiden, dat verkeer om te zetten in leads, autoriteit te vestigen over bepaalde onderwerpen en resultaten op lange termijn te behalen.

Wanneer u blogt voor een bedrijf, moeten marketeers berichten maken die zijn geoptimaliseerd met zoekwoorden die hun doelgroep zoekt en nuttig, educatief materiaal bieden aan deze lezers. Doorgaans moeten deze blogberichten uitvoerbaar zijn (door een opt-in, downloadbare aanbieding aan te bieden), om een ​​statistiek te bieden voor de effectiviteit van het bloggen op bedrijven.

8. Bottom of the funnel/Onderkant van de trechter

Aangezien we alfabetisch gaan, is het laatste deel van het trechterproces eerst! Dus, “Bottoms Up,” denk ik. De onderkant van de trechter verwijst naar een fase van het koopproces die leidt tot bereiken wanneer ze op het punt staan ​​te sluiten als nieuwe klanten. Ze hebben een probleem vastgesteld, hebben rondgekeken naar mogelijke oplossingen en zijn heel dicht bij kopen.

Doorgaans zijn de volgende stappen voor leads in dit stadium een ​​telefoontje van een verkoopvertegenwoordiger, een demo of een gratis consult – afhankelijk van het soort bedrijf dat probeert de lead te sluiten.

9. Bouncepercentage

Bouncepercentage van de website: het percentage mensen dat op een pagina op uw website terechtkomt en vervolgens weggaat zonder iets anders te klikken of naar andere pagina’s op uw site te gaan. Een hoog bouncepercentage leidt over het algemeen tot lage conversiepercentages omdat niemand lang genoeg op uw site blijft om uw inhoud te lezen of om te zetten op een bestemmingspagina (of voor een andere conversiegebeurtenis).

Bouncepercentage per e-mail: de snelheid waarmee een e-mail niet kan worden afgeleverd in de inbox van een ontvanger. Een hoog bouncepercentage betekent over het algemeen dat uw lijsten zijn verouderd of zijn gekocht, of bevatten veel ongeldige e-mailadressen. In e-mail zijn niet alle bounces slecht, dus het is belangrijk om onderscheid te maken tussen harde en zachte bounces voordat je een e-mailadres uit je lijst haalt.

10. Buyer Persona/Koper Persona

Een semi-fictieve weergave van uw ideale klant op basis van marktonderzoek en echte gegevens over uw bestaande klanten. Hoewel het marketeers zoals jij helpt hun doelgroep te definiëren, kan het ook verkoopmedewerkers helpen om leads te kwalificeren.

C

11. Call-to-Action

Een call-to-action is een tekstlink, knop, afbeelding of een soort webkoppeling die een bezoeker van een website aanmoedigt een bestemmingspagina te bezoeken en van de lead te worden. Enkele voorbeelden van CTA’s zijn ‘Nu inschrijven’ of ‘De whitepaper downloaden vandaag’. Deze zijn belangrijk voor marketeers omdat ze het ‘lokaas’ zijn dat bezoekers van een website verleidt om uiteindelijk een hoofdrol te spelen. U kunt zich dus inbeelden dat het belangrijk is om een ​​zeer aanlokkelijk, waardevol aanbod over een call-to-action over te brengen om de conversie van bezoeker naar lead te verbeteren.

12. CAN-SPAM

CAN-SPAM staat voor “Controlling the Assault of Non-Solited Pornography and Marketing.” Het is een Amerikaanse wet die in 2003 werd aangenomen en die de regels vastlegt voor commerciële e-mail en commerciële berichten, het geeft ontvangers het recht om een ​​bedrijf te laten stoppen met e-mailen en schetst de boetes die zijn opgelegd voor degenen die de wet overtreden. CAN-SPAM is bijvoorbeeld de reden waarom bedrijven een “unsubscribe” -optie moeten hebben onderaan elke e-mail.

13. CASL

CASL staat voor “Canadian Anti-Spam Legislation.” Het is een Canadese wet aangenomen in 2013 die betrekking heeft op het verzenden van ‘commerciële elektronische berichten’ waartoe een computer in Canada toegang heeft. CASL omvat e-mail, sms-berichten, instant messages en geautomatiseerde mobiele-telefoonberichten die naar computers en telefoons in Canada worden verzonden.

14. Churn Rate/Churn rente

Een statistiek die meet hoeveel klanten u bewaart en tegen welke waarde. Als u het churn-percentage wilt berekenen, neemt u het aantal klanten dat u tijdens een bepaald tijdsbestek bent verloren en deelt u dit in op basis van het totale aantal klanten dat u aan het begin van dat tijdsbestek had.

Als een bedrijf bijvoorbeeld begin oktober 500 klanten had en eind oktober slechts 450 klanten (verdisconteerde klanten die in oktober waren gesloten), zou hun klantverlooptarief zijn: (500-450) / 500 = 50 / 500 = 10%.

Churn-rente is een significante metriek, voornamelijk voor bedrijven met terugkerende inkomsten. Ongeacht uw maandelijkse inkomsten, als uw gemiddelde klant niet lang genoeg rond blijft zodat u op zijn minst break-even over uw klantenwervingskosten, zit u in de problemen.

15. Clickthrough Rate (CTR)

Het percentage van uw doelgroep dat doorgaat (of doorklikt) van het ene deel van uw website naar de volgende stap van uw marketingcampagne. Als wiskundige vergelijking is dit het totale aantal klikken dat uw pagina of CTA ontvangt, gedeeld door het aantal opportunities waarop mensen moesten klikken (bijvoorbeeld aantal paginaweergaves, verzonden e-mails, enzovoort).

16. Closed-lus marketing

De praktijk van closed-loopmarketing is in staat om uit te voeren, te volgen en te laten zien hoe marketinginspanningen de zakelijke omzetgroei hebben beïnvloed. Een voorbeeld is het bijhouden van een websitebezoeker, omdat deze een aanloop vormt naar het laatste contactpunt wanneer ze zich als klant sluiten.

Als u dit goed hebt gedaan, kunt u zien hoeveel van uw marketinginvesteringen nieuwe bedrijfsgroei hebben opgeleverd. Een van de grootste zakelijke voordelen van het implementeren van een inkomende marketingstrategie en het gebruik van inkomende marketing software is de mogelijkheid om closed-loop marketing uit te voeren.

17. Conversion Path/Conversiepad

Een conversiepad is een reeks website-gebaseerde gebeurtenissen die het vastleggen van leads mogelijk maken. In de meest eenvoudige vorm bestaat een conversiepad uit een call-to-action (meestal een knop die een aanbieding beschrijft) die leidt naar een bestemmingspagina met een lead capture-formulier, die omleidt naar een bedankpagina waar een inhoud wordt aangeboden verblijft. In ruil voor zijn of haar contactinformatie krijgt een websitebezoeker een inhoudaanbieding om hen beter te helpen tijdens het koopproces.

18. Content

Met betrekking tot inkomende marketing is inhoud een stukje informatie dat bestaat om te worden verteerd (niet letterlijk), betrokken te zijn bij en te worden gedeeld. Inhoud wordt meestal geleverd in de vorm van een blog, video, post op social media, foto’s, diavoorstellingen of podcasts, hoewel er veel meer dan typen beschikbaar zijn. Van websiteverkeer tot leadconversie tot klantmarketing, content speelt een onmisbare rol in een succesvolle inbound marketingstrategie.

19. Content Management Systeem (CMS)

Een webtoepassing die is ontworpen om het voor niet-technische gebruikers gemakkelijk te maken om een ​​website te maken, te bewerken en te beheren. Helpt gebruikers bij het bewerken van inhoud en meer ‘achter de schermen’ werken, zoals het doorzoeken van inhoud en indexeerbaar, automatisch genereren van navigatie-elementen, bijhouden van gebruikers en machtigingen, en meer.

20. Content Optimization System (COS)

Een COS is in feite een CMS (Content Management System), maar geoptimaliseerd om klanten de meest gepersonaliseerde webervaring mogelijk te maken.

21. Context

Als inhoud koning is, dan is context koningin. Het aanbieden van waardevolle inhoud is belangrijk, maar ervoor zorgen dat het is aangepast aan de juiste doelgroep is even belangrijk (zo niet meer). Naarmate kopers meer controle krijgen over welke informatie ze verteren (opnieuw, niet letterlijk), is het belangrijk content te leveren die contextueel relevant is. Als u een restaurant heeft, wilt u geen bon voor een biefstukmaaltijd naar een vegetariër sturen, toch? Tenzij je anti-herbivoor bent, natuurlijk …

22. Conversiepercentage

Het percentage mensen dat een gewenste actie op een enkele webpagina heeft voltooid, zoals het invullen van een formulier. Pagina’s met hoge succespercentages presteren goed, terwijl pagina’s met lage conversieratio’s het slecht doen.

23. Conversion Rate Optimization (CRO)

Het proces om uw site-conversie te verbeteren met behulp van ontwerptechnieken, belangrijke optimalisatieprincipes en testen. Het gaat om het creëren van een ervaring voor uw websitebezoekers die hen omzet in klanten. CRO wordt meestal toegepast op de optimalisatie van webpagina’s of bestemmingspagina’s, maar het kan ook worden toegepast op sociale media, CTA’s en andere delen van uw marketing.

24. Cost-per-Lead/Kosten per lead (CPL)

Het bedrag dat uw marketingorganisatie kost om een ​​voorsprong te verwerven. Dit is sterk afhankelijk van CAC (klantacquisitiekosten) en het is een metriek die marketeers goed in de gaten moeten houden.

25. Crowdsourced content

Het maken van uw eigen inhoud kan meer tijd kosten dan u eraan moet besteden – en dat is waar crowdsourcing in het spel komt. Het toestaan ​​van experts, klanten of freelancers om uw inhoud voor u te creëren, is een uitstekende manier om meer kwaliteitsinhoud te publiceren in minder tijd. Compileer de inhoud die u terugkrijgt in een echt geweldige aanbieding en geef alle bijdragers een compliment – een win-win voor alle betrokkenen.

26. Customer Acquisition Cost/Acquisitiekosten van klanten (CAC)

Uw totale verkoop- en marketingkosten. Om CAC te berekenen, volgt u deze stappen gedurende een bepaalde periode (maand, kwartaal of jaar):

  1. Voeg een programma of advertentie-uitgaven + salarissen + commissies + bonussen + overhead toe.
  2. Verdelen door het aantal nieuwe klanten in die periode.

Als u bijvoorbeeld in een bepaalde maand $ 500.000 besteedt aan verkoop en marketing en 50 klanten diezelfde maand hebt toegevoegd, was uw CAC die maand $ 10.000.

27. Customer Relationship Management (CRM)

Een set softwareprogramma’s waarmee bedrijven alles bij kunnen houden wat ze doen met hun bestaande en potentiële klanten.

Op het eenvoudigste niveau kunt u met CRM-software alle contactinformatie voor deze klanten bijhouden. Maar CRM-systemen kunnen ook tal van andere dingen doen, zoals het bijhouden van e-mail, telefoontjes, faxen en deals; gepersonaliseerde e-mails verzenden; afspraken plannen; en loggen van elke instantie van klantenservice en ondersteuning. Sommige systemen bevatten ook feeds van sociale media zoals Facebook, Twitter, LinkedIn en anderen.

28. CSS

CSS staat voor Cascading Style Sheets en dat is wat uw hele website zijn stijl geeft, zoals kleuren, lettertypen en achtergrondafbeeldingen. Het beïnvloedt de stemming en de toon van een webpagina, waardoor het een ongelooflijk krachtige tool wordt. Het is ook de manier waarop websites zich kunnen aanpassen aan verschillende schermformaten en apparaattypen.

D

29. Dynamische content

Een manier om verschillende berichten op uw website weer te geven op basis van de informatie die u al over de bezoeker kent. U kunt bijvoorbeeld slimme CTA’s gebruiken, zodat nieuwe bezoekers een gepersonaliseerde CTA te zien krijgen (misschien met een trechteraanbieding) en degenen die al in uw database zijn, een andere CTA zien (misschien voor inhoud die wat meer informatie over uw product of dienst).

E

30. Ebook

E-books zijn veelvoorkomende content die veel marketeers gebruiken, vaak om leads te genereren. Ze zijn over het algemeen een inhoudstype met een langere vorm dan bijvoorbeeld blogposts en gaan dieper in op een onderwerp.

31. Editorial Calendar/Redactioneel kalender

Het is net een routekaart voor het maken van inhoud, die laat zien wat voor soort inhoud je moet maken, welke onderwerpen je moet behandelen, welke persona’s je wilt targeten en hoe vaak je wilt publiceren om je strategie het beste te ondersteunen. Als u een redactionele agenda bijhoudt, blijft u overzichtelijker en ziet u eventuele hiaten in uw inhoudsbibliotheek. Het helpt ook om ervoor te zorgen dat u de juiste dingen voor uw persona doet en niet op een andere manier afwijkt van de onderwerpen die u behandelt.

32. E-mail

In de meest elementaire betekenis staat e-mail voor ‘Electronic Mail’. Het is een belangrijk onderdeel van marketing omdat het een directe verbinding is met de inbox van een contactpersoon. Echter, met groot vermogen komt grote verantwoordelijkheid, wat betekent dat het belangrijk is voor marketeers om de e-mailrelatie met een contact niet te misbruiken. Het is veel te gemakkelijk voor een contact om te klikken op “unsubscribe” na het behalen van hun zuurverdiende vertrouwen in uw communicatie. Blaas het niet.

33. Engagement Rate/Betrokkenheidspercentage

Een populaire maatstaf voor sociale media die wordt gebruikt om de hoeveelheid interactie te beschrijven – Likes, shares, comments – een stukje content dat wordt ontvangen. Dergelijke interacties vertellen je dat je berichten resoneren met je fans en volgers.

34. Evergreen-content

Evergreen-inhoud is inhoud die waarde blijft bieden voor lezers, ongeacht wanneer ze erover struikelen. Met andere woorden, er kan naar worden verwezen lang nadat het oorspronkelijk werd gepubliceerd en zelfs dan is het nog steeds waardevol voor de lezer. Typisch, een stukje groenblijvende inhoud is tijdloos, waardevol, van hoge kwaliteit en canoniek of definitief. Deze berichten zijn meestal de beste vriend van een contentmarketeer vanwege de enorme SEO-waarde die ze bieden.

F

35. Facebook

Facebook is een sociaal netwerk waarmee je waarschijnlijk al heel bekend bent – maar het is zoveel meer geworden dan alleen een platform om inhoud te publiceren en volgers te krijgen. Je kunt nu de geweldige targetingopties gebruiken die beschikbaar zijn via Facebook-advertenties om nieuwe contacten te vinden en aan te trekken naar je website en ze om te zetten naar je bestemmingspagina’s … maar onthoud dat je nog steeds geweldige content nodig hebt om het te doen.

Hoewel het een kerncomponent is van elke marketingstrategie, zou het niet het enige onderdeel moeten zijn. Door je volledig op Facebook (of een ander groot sociaal kanaal) te concentreren, krijg je slechts een klein stukje van de inslagmarketingtaart. En het is nog steeds gloeiend heet, dus wees voorzichtig.

36. Form/Vorm

De plaats waar uw paginatoeristen informatie zullen verstrekken in ruil voor uw aanbod. Het is ook hoe deze bezoekers kunnen omzetten in kostbare verkoopleads. Als best practice vraagt ​​u alleen om de informatie die u van uw leads nodig heeft om deze effectief op te volgen en / of te kwalificeren.

37. Friction/Wrijving

Elk element van uw website dat verwarrend, afleidend of stress veroorzaakt voor bezoekers, waardoor ze uw pagina verlaten. Voorbeelden van frictieveroorzakende elementen zijn dissonante kleuren, te veel tekst, afleidende navigatiemenu’s voor websites of formulieren voor bestemmingspagina’s met te veel velden.

G

38. Google+

Google+ (ook wel ‘Google Plus’ genoemd) is een sociaal netwerk waarmee u kunt deelnemen en kringen kunt maken waarin u familieleden, vrienden, collega’s en collega-industrieleden kunt combineren. Hoewel je het net als andere sociale netwerken kunt gebruiken – om inhoud te publiceren en te delen en nieuwe leads te genereren – biedt het contentmarketeers ook enorme SEO-waarde vanwege het toenemende belang van social sharing in algoritmes voor zoekmachines. (Het is tenslotte eigendom van Google.)

H

39. Hashtag

Hashtags zijn een manier waarop jij en je lezers met elkaar kunnen communiceren op sociale media en gesprekken kunnen hebben over een bepaald stuk inhoud. Ze koppelen openbare gesprekken op Twitter, Facebook en Instagram samen tot een enkele stroom, die gebruikers kunnen vinden door te zoeken naar een hashtag, erop te klikken of een monitoringtool van derden te gebruiken.

De hashtags zelf zijn eenvoudig een sleutelwoord, gespeld zonder spaties, met een hekje (#) ervoor – zoals #InboundChat en #ChocolateLovers. Je kunt deze hashtags overal in je sociale media-berichten plaatsen.

40. HTML

Dit is een afkorting van HyperText Markup Language, een taal die wordt gebruikt om webpagina’s te schrijven. Het is de kern van elke webpagina, ongeacht de complexiteit van een site of een aantal betrokken technologieën, en biedt de basisstructuur van de site – die vervolgens wordt verbeterd en aangepast door andere technologieën zoals CSS en JavaScript.

I

41. Inkomende marketing

Inkomende marketing verwijst naar marketingactiviteiten die bezoekers aantrekken, in plaats van dat marketeers de aandacht van prospects moeten trekken. Het gaat erom de aandacht van klanten te trekken, het bedrijf gemakkelijk online te vinden en klanten naar de website te trekken door interessante, nuttige inhoud te produceren. Door de inhoud die u publiceert af te stemmen op de interesses van uw klant, trekt u natuurlijk inkomend verkeer aan dat u vervolgens kunt converteren, sluiten en verheugen.

42. Inkomende link

Een inkomende link is een link die van een andere site naar uw eigen website komt. “Inkomend” wordt over het algemeen gebruikt door de persoon die de link ontvangt. Dharmesh zou kunnen zeggen: “Ik heb een inkomende link ontvangen van HubSpot.”

Websites die veel inkomende links ontvangen, zullen eerder geneigd zijn hoger te scoren in zoekmachines. Ze helpen ook mensen om verwijzingsverkeer van andere websites te ontvangen.

43. Infographic

Een zeer visueel stukje inhoud dat erg populair is onder digitale marketeers als een manier om complexe concepten op een eenvoudige en visuele manier door te geven.

44. Instagram

Hoewel het aanvankelijk een toevluchtsoord was voor jongere generaties die unieke foto’s wilden plaatsen, bewerken en delen, is Instagram uitgegroeid tot een vooraanstaand sociaal netwerk dat een goede mogelijkheid is voor contentmarketeers. Veel bedrijven profiteren van de site door branchegerelateerde foto’s te plaatsen die hun volgers en klanten graag zien.

J

45. JavaScript

Meng ¾ oz koffielikeur met een shot espresso … nee, grapje. JavaScript is een programmeertaal waarmee webontwikkelaars interactieve sites kunnen ontwerpen. Het grootste deel van het dynamische gedrag dat u op een webpagina ziet, is te danken aan JavaScript, dat de standaardinstellingen en het gedrag van een browser vergroot.

Gebruik voor JavaScript omvat pop-ups, slide-in calls-to-action, aanmaken van beveiligingswachtwoorden, controleformulieren, interactieve spellen en speciale effecten. Het wordt ook gebruikt om mobiele apps te bouwen en server-gebaseerde applicaties te maken.

K

46. ​​Key Performance Indicator (KPI)

Een type prestatiemeting dat bedrijven gebruiken om het succes van een werknemer of een activiteit te evalueren. Marketeers kijken naar KPI’s om de voortgang naar marketingdoelen bij te houden, en succesvolle marketeers evalueren hun prestaties constant aan de hand van industriestandaardmetingen. Voorbeelden van KPI’s zijn CAC (Customer Acquisition Cost), bronnen voor blogverkeer en startpaginaweergaven. Kies KPI’s die weergeven hoe uw marketing en bedrijf presteren.

47. Key word/Sleutelwoord

Soms worden ook wel trefwoordfrases genoemd. Zoekwoorden zijn de onderwerpen waarop webpagina’s worden geïndexeerd voor zoekresultaten in zoekmachines zoals Google, Yahoo en Bing.

Het kiezen van zoekwoorden waarvoor u een webpagina optimaliseert, is een inspanning van twee delen. Ten eerste wilt u ervoor zorgen dat het zoekwoord een aanzienlijk zoekvolume heeft en niet al te moeilijk is om te vinden. Vervolgens wilt u ervoor zorgen dat het overeenkomt met uw doelgroep

Nadat u de juiste zoekwoorden heeft gekozen waarop u wilt rangschikken, moet u de juiste pagina’s op uw website optimaliseren met behulp van zowel on-page als off-page tactieken. Wat zijn die, vraag je? Ga naar “O” om dit te weten te komen, maar vertel niet “L”, “M” of “N”!

L

48. Landingspagina

Een landingspagina is een webpagina met een formulier dat wordt gebruikt voor het genereren van leads. Deze pagina draait om een ​​marketingaanbieding, zoals een e-boek of een webinar, en dient om bezoekersinformatie te verzamelen in ruil voor het waardevolle aanbod. Bestemmingspagina’s zijn de poortwachters van het conversiepad en vormen een scheiding tussen een bezoeker van een website en een voorsprong.

Een slimme inkomende marketeer zal bestemmingspagina’s creëren die verschillende personae aanspreken (meervoud voor persona) in verschillende stadia van het koopproces. Ongetwijfeld een flinke onderneming, maar een die zich in schoppen uitbetaalt.

49. Lead

Een persoon of bedrijf die op een of andere manier interesse in een product of service heeft getoond, vorm of vorm. Misschien hebben ze een formulier ingevuld, een abonnement op een blog genomen of hun contactgegevens gedeeld in ruil voor een kortingsbon.

Het genereren van leads is een cruciaal onderdeel van de reis van een prospect naar klant worden, en het valt tussen de tweede en derde fase van de grotere marketingmethodologie voor inbound.

 

Bestemmingspagina’s, formulieren, aanbiedingen en call-to-actions zijn slechts enkele hulpmiddelen waarmee bedrijven leads kunnen genereren.

50. Lead Nurturing/Verzorgend leiderschap

Soms wordt ‘infuusmarketing’ ook wel lead-nurturing genoemd: het ontwikkelen van een reeks communicaties (e-mails, sociale-mediaberichten, enz.) Die een lead willen kwalificeren, betrokken houden en geleidelijk de verkooptrechter naar beneden duwen. Inkomende marketing heeft alles te maken met het leveren van waardevolle content aan de juiste doelgroep – en lead nurturing helpt dit te bevorderen door contextueel relevante informatie aan te bieden aan een lead in verschillende fasen van de kooplevenscyclus.

51. LinkedIn

LinkedIn is een bedrijfsgerichte sociale netwerksite. Het werd gelanceerd in mei 2003 en wordt voornamelijk gebruikt voor professionele netwerken. Tegenwoordig is LinkedIn, met meer dan 414 miljoen geregistreerde leden, het populairste sociale netwerk voor professionals en een van de beste sociale netwerken in het algemeen. Op het platform komen, een ingevuld profiel ontwikkelen en netwerken hebben veel werkzoekenden geholpen bij het vinden van werk.

52. Levenscyclusstadia

Deze divisies dienen als een manier om de relatie die u heeft met uw doelgroep te beschrijven, en kunnen over het algemeen worden onderverdeeld in drie fasen: bewustwording, evaluatie en aankoop.

Wat belangrijk is om te begrijpen over elk van deze fasen, is dat niet elk stukje inhoud dat u maakt geschikt is, afhankelijk van het stadium waarin uw doelgroep op dat moment kan vallen. Daarom is dynamische content zo geweldig – u kunt content weergeven die geschikt is voor elke fase waarin die bezoeker zich bevindt.

53. Life Time Value/Levenslange waarde (LTV)

Een voorspelling van de nettowinst die wordt toegeschreven aan de volledige toekomstige relatie met een klant. Om LTV te berekenen, volgt u deze stappen voor een bepaalde periode:

  1. Neem de inkomsten die de klant u in die periode heeft betaald.
  2. Trek van dat aantal de brutomarge af.
  3. Deel door de geschatte churn rate (aka annuleringsratio) voor die klant.

Als een klant bijvoorbeeld u $ 100.000 per jaar betaalt, waarbij uw bruto marge op de omzet 70% is, en dat klanttype voorspeld wordt te annuleren met 16% per jaar, dan is de LTV van de klant $ 437.500.

54. Long-tail-Keyword

Een long-tail-trefwoord is een zeer gerichte zoekterm die drie of meer woorden bevat. Het bevat vaak een hoofdterm, wat een algemenere zoekterm is, plus een of twee extra woorden die de zoekterm verfijnen. Bijvoorbeeld:

  • Hoofdterm: eenhoorn
  • Lange staart sleutelwoorden: eenhoorn spellen online, eenhoorn kostuums voor kinderen, eenhoorn video’s op YouTube

Lange-afstandszoekwoorden zijn specifieker, wat betekent dat bezoekers die via een lange zoekterm op uw website terechtkomen, meer gekwalificeerd zijn en bijgevolg waarschijnlijker zullen worden omgezet.

55. LTV: CAC

De verhouding tussen de lifetime value (LTV) en de kosten voor acquisitie van klanten (CAC). Zodra je de LTV en de CAC hebt, bereken je de verhouding van de twee. Als het u $ 100.000 kost om een ​​klant te verwerven met een LTV van $ 437.500, dan is uw LTV: CAC 4,4 tot 1.

 

M

56. Marketingautomatisering

Hoewel er enige overlap is met de term ‘lead nurturing’, is marketingautomatisering een beetje anders. Denk aan marketingautomatisering als het platform met bijbehorende tools en analyses om een ​​leidende voedingsstrategie te ontwikkelen. Als je me wilt laten lopen met een “kunst” -analogie, is marketingautomatisering het penseel, de aquarellen en het blanco canvas. Lead nurturing is de kunstenaar die alles samenbrengt. Zoals Bob Ross! Je kunt geen gelukkige kleine verzorgende campagne schilderen zonder beide.

Bonus: wilt u superbeheersing krijgen met uw terminologie voor marketingautomatisering? Breng het naar het volgende niveau met op gedrag gebaseerde marketingautomatisering. Gedragsgebaseerde marketingautomatisering verwijst naar een systeem dat e-mails en andere communicatie activeert op basis van gebruikersactiviteit op en buiten uw site. Het stelt marketeers in staat om leads te koesteren en ze alleen informatie te sturen wanneer deze het meest relevant is voor hun fase in de koopcyclus.

57. Microsite

Een kruising tussen een bestemmingspagina en een ‘gewone’ website. ElfYourself.com is een geweldig voorbeeld. Microsites worden gebruikt wanneer marketeers een andere online ervaring willen creëren voor hun publiek, los van hun hoofdwebsite. Deze sites hebben vaak hun eigen domeinnamen en een aparte visuele branding.

58. Middle of the Funnel/Midden van de trechter

Dit verwijst naar het stadium dat een lead binnenkomt na het identificeren van een probleem. Nu zijn ze op zoek naar verder onderzoek om een ​​oplossing voor het probleem te vinden. Typische midden van de trechteraanbiedingen zijn case-study’s of productbrochures – in essentie alles wat uw bedrijf in de vergelijking brengt als een oplossing voor het probleem dat de lead op zoek is om op te lossen. En als je cool wilt zijn, kun je deze fase kortweg “MOFU” noemen.

59. Mobiele marketing

Met mobiele zoekopdrachten die de desktopquery’s overtreffen, is dit nu waarschijnlijk het moment om mobiele marketing te verkennen. Wat is het? Welnu, mobiele marketing verwijst naar de praktijk van het optimaliseren van marketing voor mobiele apparaten om bezoekers te voorzien van tijd- en locatiegevoelige, gepersonaliseerde informatie voor het promoten van goederen, diensten en ideeën.

60. Mobiele optimalisatie

Mobiele optimalisatie betekent het ontwerpen en formatteren van uw website, zodat deze gemakkelijk te lezen en te navigeren is vanaf een mobiel apparaat. Dit kan worden gedaan door een afzonderlijke mobiele website te maken of door responsief ontwerp op te nemen in de oorspronkelijke lay-out van de site. Het algoritme van Google beloont nu mobielvriendelijke websites, dus als uw site niet volledig is geoptimaliseerd voor mobiele apparaten, ziet u waarschijnlijk een hit in uw positie op mobiele zoekopdrachten.

61. Monthly Recurring Revenu/Maandelijks terugkerende inkomsten (MRR)

Het omzetbedrag dat een abonnementsbedrijf ontvangt per maand. Inclusief MRR behaald door nieuwe accounts (netto nieuw), MRR behaald met upsells (netto positief), MRR verloren van downsells (netto negatief) en MRR kwijtgeraakt door annuleringen (nettoverlies).

N

62. Native Advertising

Een type online adverteren dat de vorm en functie aanneemt van het platform waarop het verschijnt. Het doel hiervan is om advertenties minder op advertenties te laten lijken en meer op een deel van het gesprek. Dat betekent dat het meestal een stuk gesponsorde inhoud is die relatief is ten opzichte van de consumentenervaring, niet onderbrekend is en lijkt en lijkt op de redactionele omgeving.

Native advertising kan vele vormen aannemen, of het nu gaat om radio-omroepen die positief praten over een product dat de show sponsort, of een artikel over een product of bedrijf dat in uw nieuwsbron verschijnt.

63. Net Promoter Score (NPS)

Een klanttevredenheidsmaatstaf die op een schaal van 0-10 meet de mate waarin mensen uw bedrijf zouden aanbevelen aan anderen. De NPS is afgeleid van een eenvoudig onderzoek dat is opgezet om u te helpen bepalen hoe loyaal uw klanten zijn voor uw bedrijf.

Als u NPS wilt berekenen, trekt u het percentage klanten dat u niet zou willen aanbevelen (lasteraars, of 0-6) af van het percentage klanten dat dat zou doen (promoters of 9-10).

Door regelmatig de NPS van uw bedrijf te bepalen, kunt u manieren vinden om uw producten en services te verbeteren, zodat u de loyaliteit van uw klanten kunt vergroten.

64. Nieuwsfeed

Een nieuwsfeed is een online feed vol nieuwsbronnen. Op Facebook is de nieuwsfeed de startpagina van gebruikersaccounts waar ze de nieuwste updates van hun vrienden kunnen zien. De nieuwsfeed op Twitter wordt Tijdlijn genoemd.

65. No-follow link/Neen-volg link

Een no-follow-link wordt gebruikt wanneer een website de machtiging voor zoekmachines niet aan een andere webpagina wil doorgeven. Het geeft crawlers van zoekmachines de opdracht om gelinkte websites niet te volgen of door te geven als een manier om te voorkomen dat ze worden gekoppeld aan inhoud met spam of dat ze per ongeluk de richtlijnen voor webmasters overtreden. In verschillende mate wordt het no-follow-kenmerk herkend door alle belangrijke zoekmachines, zoals Google, Yahoo en Bing. Niet alle koppelingen (en koppelingsdomeinen) zijn gelijk gemaakt en een niet-volgattribuut helpt vals spel te voorkomen.

 

O

66. Offer/Aanbieding

Aanbiedingen zijn inhoudsitems die achter een formulier op een bestemmingspagina staan. Hun primaire doel is om marketeers te helpen bij het genereren van leads voor uw bedrijf. Er zijn veel verschillende soorten aanbiedingen die u zou kunnen maken, waaronder e-boeken, checklists, spiekbriefjes, webinars, demo’s, sjablonen en hulpmiddelen.

67. Optimalisatie van de pagina

Dit type SEO is uitsluitend gebaseerd op een webpagina en de verschillende elementen binnen de HTML (zie “H” als u dit hier direct hebt overgeslagen). Door ervoor te zorgen dat de belangrijkste stukken van de specifieke pagina (inhoud, title-tag, URL en afbeeldingslabels) het gewenste zoekwoord bevatten, kan een pagina worden gerangschikt voor die specifieke zin.

68. Off-pagina optimalisatie

Dit is de vrijgevochten neef van on-page optimalisatie. Off-page SEO verwijst naar inkomende links en andere externe factoren die van invloed zijn op hoe een webpagina wordt geïndexeerd in zoekresultaten. Factoren zoals het koppelen van domeinen en zelfs sociale media spelen een rol bij off-page optimalisatie. Het goede nieuws is dat het krachtig is; het niet zo goede nieuws is dat het meestal uit de controle van een binnenkomende marketeer komt. De oplossing? Maak nuttige, opmerkelijke inhoud en de kans is groot dat mensen deze delen en ernaar linken.

P

69. Paginaweergave

Een verzoek om één webpagina op internet te laden. Marketeers gebruiken deze om hun website te analyseren en om te zien of een wijziging op de webpagina resulteert in meer of minder paginaweergaven.

70. Pay-per-Click (PPC)

De hoeveelheid geld die is uitgegeven om een ​​digitale advertentie te laten klikken. Ook een internetadvertentiemodel waarbij adverteerders een uitgever (meestal een zoekmachine, sociale-mediasite of website-eigenaar) een bepaald bedrag betalen telkens wanneer op hun advertentie wordt geklikt. Voor zoekmachines geven PPC-advertenties een advertentie weer wanneer iemand zoekt naar een sleutelwoord dat overeenkomt met de zoekwoordenlijst van de adverteerder, die ze van tevoren aan de zoekmachine voorleggen.

PPC-advertenties worden gebruikt om verkeer naar de website van de adverteerder te leiden en PPC wordt gebruikt om de kosteneffectiviteit en winstgevendheid van uw betaalde advertentiecampagnes te beoordelen.

Er zijn twee manieren om te betalen voor PPC-advertenties:

  • Vast tarief: waarbij de adverteerder en de uitgever een vast bedrag overeenkomen dat voor elke klik wordt betaald. Meestal gebeurt dit wanneer uitgevers een vast tarief hebben voor PPC in verschillende delen van hun website.
  • Op biedingen gebaseerd: waarbij de adverteerder concurreert met andere adverteerders in een advertentienetwerk. In dit geval stelt elke adverteerder een maximale besteding in om te betalen voor een bepaalde advertentieruimte, zodat de advertentie niet meer op een bepaalde website wordt weergegeven als dat bedrag is uitgegeven. Het betekent ook dat hoe meer mensen op uw advertentie klikken, hoe lager de PPC is die u betaalt en omgekeerd.

71. Pinterest

Pinterest is een visueel sociaal netwerk dat meestal wordt gebruikt door e-commerce-marketeers, maar niet zonder een groot deel van de beste B2B- en B2C-contentmarketeers. Zowel bedrijven als consumenten gebruiken de website om afbeeldingen en foto’s te plaatsen die ze leuk vinden, zodat mede-gebruikers die inhoud kunnen reproduceren (delen).

72. PPC

PPC, (of Pay-Per-Click) is een advertentietechniek waarbij een adverteerder een advertentie plaatst in een advertentieruimte (zoals Google AdWords of Facebook), en die locatie betaalt telkens wanneer een bezoeker op de advertentie klikt. Aan het einde van deze definitie kon ik niets geestigs bedenken, dus laten we verdergaan met ‘Q.’

Q

73. Qualified Lead/Gekwalificeerde lead

Een contact dat heeft gekozen om communicatie te ontvangen van uw bedrijf, werd opgeleid over uw product of dienst en is geïnteresseerd in meer informatie. Marketing en verkoop hebben vaak twee verschillende versies van gekwalificeerde leads (MQL’s voor marketing en SQL’s voor verkoop), dus zorg ervoor dat u gesprekken hebt met uw verkoopteam om verwachtingen in te stellen voor de soorten leads die u wilt overdragen.

74. QR-code

Een QR-code (afgekort van Quick Response-code) is een specifieke matrixbarcode (of tweedimensionale code) die kan worden gelezen door toegewijde QR-barcodelezers en cameratelefoons. De code bestaat uit zwarte modules gerangschikt in een vierkant patroon op een witte achtergrond. De gecodeerde informatie kan tekst, URL of andere gegevens zijn. Het begint ook met ‘Q’, wat een zeldzaamheid is met marketinggerelateerde termen.

R

75. Responsief ontwerp

Dit is de praktijk van het ontwikkelen van een website die zich aanpast aan hoe iemand het bekijkt. In plaats van een afzonderlijke, afzonderlijke website te bouwen voor elk specifiek apparaat waarop deze kan worden bekeken, herkent de site het apparaat dat uw bezoeker gebruikt en genereert automatisch een pagina die reageert op het apparaat waarop de inhoud wordt bekeken – websites altijd maken lijken geoptimaliseerd voor schermen van elke dimensie.

76. Return On Investment/Rendement op investering (ROI)

Een prestatiemaatstaf die wordt gebruikt om de efficiëntie en winstgevendheid van een investering te evalueren of om de efficiëntie en winstgevendheid van meerdere investeringen te vergelijken. De formule voor ROI is: (winst uit investering minus kosten van investering), allemaal gedeeld door (kosten van investeringen). Het resultaat wordt uitgedrukt als een percentage of ratio. Als de ROI negatief is, verliest dat initiatief het bedrijfsgeld. De berekening kan variëren afhankelijk van wat u invoert voor winst en kosten.

Vandaag willen marketeers de ROI meten op elke tactiek en kanaal die ze gebruiken. Veel facetten van marketing hebben vrij eenvoudige ROI-berekeningen (zoals PPC), maar andere zijn moeilijker (zoals contentmarketing).

77. Retweet

Een re-posting van een tweet gepost door een andere gebruiker op Twitter. Retweets zien eruit als normale tweets, behalve het retweet-pictogram. Ze kunnen op drie manieren worden gedaan:

1) U kunt een hele tweet retweet door op de knop retweet te klikken, zoals hieronder aangegeven.

2) U kunt een nieuwe tweet plaatsen met uw eigen commentaar. In een nieuwe tweet, die ook de originele tweet bevat. Dit betekent dat je op het pictogram met de draaiende pijl hebt gedrukt om een ​​bericht te retweet en vervolgens een opmerking in het tekstvak hebt toegevoegd. Wij geven de voorkeur aan deze methode van retweeten omdat het je toestaat om je eigen gedachten toe te voegen. (Opmerking: de retweet neemt 24 tekens in beslag, waardoor u 116 tekens achterlaat voor de opmerking.)

3) U kunt een nieuwe tweet plaatsen met uw eigen commentaar naast de informatie die u opnieuw wilt uitwisselen. De formule is dit: je eigen commentaar + RT + de Twitter-greep + dubbele punt + van de originele tweeter, de exacte tekst van de originele tweet. Met deze methode van retweeten kunt u uw eigen gedachten toevoegen, maar met een zeer beperkt aantal tekens.

Wanneer je ‘Please RT’ ziet in iemands tweet, betekent dit dat ze verzoeken dat hun volgers die tweet retweeten om het bewustzijn te verspreiden

S

78. Search Engine Optimization/Zoekmachineoptimalisatie (SEO)

De praktijk om te verbeteren waar een webpagina wordt weergegeven in de zoekresultaten. Door de SEO-elementen op de pagina van een webpagina aan te passen en de SEO-factoren buiten de pagina te beïnvloeden, kan een inkomende marketeer verbeteren waar een webpagina wordt weergegeven in de resultaten van zoekmachines.

Er zijn een heleboel componenten om de SEO van uw site-pagina’s te verbeteren. Zoekmachines zoeken naar elementen zoals title-tags, trefwoorden, afbeeldingstags, interne linkstructuur en inkomende links – en dat is om maar een paar te noemen. Zoekmachines kijken ook naar de structuur en het ontwerp van de site, het gedrag van bezoekers en andere externe off-site factoren om te bepalen hoe hoog uw site moet zijn op de pagina’s met zoekresultaten van zoekmachines.

79. Sender Score/Afzender Score

Een e-mailmarketingterm die verwijst naar een reputatie van 0-100 voor elk IP-adres van de uitgaande e-mailserver. E-mailservers controleren uw Sender Score voordat u beslist wat u met uw e-mails moet doen. Een score van meer dan 90 is goed.

80. Service Level Agreement (SLA)

Voor marketeers is een SLA een overeenkomst tussen de verkoop- en marketingteams van een bedrijf die de verwachtingen definieert die Sales heeft voor marketing en vice versa. De marketing SLA definieert verwachtingen die Sales heeft voor Marketing met betrekking tot leadhoeveelheid en leadkwaliteit, terwijl de Sales SLA de verwachtingen definieert die Marketing heeft voor Sales over hoe diep en vaak Sales elke gekwalificeerde lead zal nastreven.

SLA’s bestaan ​​om verkoop en marketing op elkaar af te stemmen. Als de twee afdelingen als afzonderlijke silo’s worden beheerd, mislukt het systeem. Om bedrijven te laten groeien en leiders te worden in hun bedrijfstakken, is het van cruciaal belang dat deze twee groepen goed worden geïntegreerd.

81. Small-to-Medium Business (SMB)

Meestal gedefinieerd als bedrijven met tussen de 10 en 500 werknemers.

82. Smarketing

Een leuke uitdrukking die wordt gebruikt om te verwijzen naar de praktijk van afstemming van verkoop- en marketinginspanningen. In een perfecte wereld zou marketing tonnen van volledig gekwalificeerde leads doorgeven aan het verkoopteam, die vervolgens vervolgens elk van die leads genoeg zou werken om ze 100% van de tijd te sluiten. Maar omdat dit niet altijd de manier is waarop het cookie uiteenvalt, is het voor Marketing en Sales van groot belang om de inspanningen op elkaar af te stemmen om zo goed mogelijk het eindresultaat te bereiken via gecoördineerde communicatie.

83. Snapchat

Een sociale app waarmee gebruikers tijdgevoelige foto’s en video’s kunnen verzenden en ontvangen, ook wel ‘snaps’ genoemd, die voor de ontvangers worden verborgen zodra de tijdslimiet is verstreken. (Opmerking: afbeeldingen en video’s blijven op de Snapchat-server staan). Gebruikers kunnen tekst en tekeningen toevoegen aan hun snaps en de lijst met ontvangers beheren waarnaar ze ze verzenden.

Een Snapchat-verhaal is een reeks Snapchats die 24 uur meegaat. Gebruikers kunnen verhalen maken die moeten worden gedeeld met alle Snapchatters of gewoon een aangepaste groep ontvangers.

84. Sociale media

Social media zijn media die zijn ontworpen om te worden verspreid via sociale interactie, gemaakt met behulp van zeer toegankelijke en schaalbare publicatietechnieken. Facebook, Twitter, YouTube, LinkedIn en Google+ zijn voorbeelden van sociale medianetwerken waarmee u kunt deelnemen voor persoonlijk of zakelijk gebruik. Social Media is een kerncomponent van Inbound, omdat het marketeers extra kanalen biedt om bereik te verspreiden, de groei te vergroten en bedrijfsdoelen te bereiken.

85. Sociaal bewijs

Sociaal bewijs verwijst naar een psychologisch fenomeen waarin mensen richting vragen aan degenen om hen heen om te bepalen hoe ze geacht worden te handelen of te denken in een bepaalde situatie. Het is net alsof je een hele lange rij buiten een nachtclub ziet en ervan uitgaat dat die club echt goed is, want er is zoveel vraag naar. In social media kan sociaal bewijs worden geïdentificeerd aan de hand van het aantal interacties dat een stukje content ontvangt of het aantal volgers dat je hebt. Het idee is dat als anderen iets delen of iemand volgen, het goed moet zijn.

86. Software-as-a-Service (SaaS)

Alle software die wordt gehost door een ander bedrijf, dat uw informatie opslaat in de cloud. Voorbeelden: toepassingen voor HubSpot, Salesforce, IM-clients en projectbeheer.

T

87. Top of the Funnel/Top van de trechter

Soms wordt dit “TOFU” genoemd en verwijst de bovenkant van de trechter naar de allereerste fase van het koopproces. Leads in dit stadium identificeren slechts een probleem dat ze hebben en zijn op zoek naar meer informatie. Als zodanig zal een inkomende marketeer nuttige inhoud willen maken die leads helpt bij het identificeren van dit probleem en het bieden van volgende stappen naar een oplossing. TOFU is ook erg lekker in bepaalde Thaise gerechten.

88. Twitter

Voor de creativiteit definieer ik Twitter in 140 tekens of minder: “Twitter is een platform waarmee gebruikers 140-tekens lange berichten openbaar kunnen delen.” De gebruiker kan elkaar volgen en worden gevolgd. ” Daar heb je het – een tweevoetige definitie van Twitter.

U

89. Unieke bezoeker

Een persoon die meer dan eens een website binnen een bepaalde periode bezoekt. Marketeers gebruiken deze term in tegenstelling tot algemene sitebezoeken om de hoeveelheid verkeer op hun website bij te houden. Als slechts één persoon 30 keer een webpagina bezoekt, heeft die webpagina één UV-site en 30 bezoeken ter plaatse.

90. URL

Dit is een afkorting voor Uniform Resource Locator. Eerlijk gezegd wist ik dat niet voordat ik deze definitie schreef. Kort gezegd is dit het adres van een stukje informatie dat op internet te vinden is, zoals een pagina, afbeelding of document (bijvoorbeeld http://www.huspot.com). URL’s zijn belangrijk voor SEO op de pagina, omdat zoekmachines de opgenomen tekst doorzoeken bij het delven van zoekwoorden. Als een zoekwoord dat u wilt laten indexeren voor in de URL staat, krijgt u browniepunten van zoekmachines (maar helaas geen echte brownies).

91. User Experience/Gebruikerservaring (UX)

De algehele ervaring van een klant met een bepaald bedrijf, van hun ontdekking en bewustzijn van het merk tot en met de interactie, aankoop, gebruik en zelfs belangenbehartiging van dat merk. Om een ​​uitstekende klantervaring te leveren, moet u denken als een klant, of beter, denken over klant zijn.

92. User Interface/Gebruikersinterface (UI)

Een type interface waarmee gebruikers een softwaretoepassing of hardwareapparaat kunnen besturen. Een goede gebruikersinterface biedt een gebruiksvriendelijke ervaring doordat de gebruiker op een intuïtieve manier met de software of hardware kan communiceren. Het bevat een menubalk, werkbalk, vensters, knoppen, enzovoort.

V

93. Virale content

Deze term wordt gebruikt om een ​​stukje inhoud te beschrijven dat via delen enorm populair is geworden op internet. Vaak weten mensen niet dat een stuk dat ze maken viral is totdat het daadwerkelijk werkt, wat meestal jammer is als het bijzonder gênant is.

w

94. Website

Een website is een reeks onderling verbonden webpagina’s, meestal inclusief een startpagina, meestal op dezelfde server, en voorbereid en onderhouden als een verzameling informatie door een persoon, groep of organisatie. Een inkomende marketeer moet een website structureren als een dynamische, multi-dimensionale entiteit die kan worden gebruikt om relevante websitebezoekers aan te trekken, die bezoekers om te zetten in leads en die leads te sluiten voor klanten. Anders is het slechts een brochure – en laten we eerlijk zijn – zou u echt een andere brochure kunnen gebruiken?

95. Word-of-Mouth (WOM)

Het doorgeven van informatie van persoon tot persoon. Technisch gezien verwijst de term naar mondelinge communicatie, maar vandaag verwijst het ook naar online communicatie. WOM-marketing is goedkoop, maar het vergt werk en maakt gebruik van vele componenten van inkomende marketing, zoals productmarketing, contentmarketing en socialemediamarketing.

96. Werkstroom

Een workflow is een andere manier om een ​​lead nurturing-campagne te beschrijven. Het zijn een aantal triggers en gebeurtenissen die een voortrekkersrol spelen in het verzorgende proces. Een werkstroom kan ook andere doelen dienen, zoals het aanpassen van contacteigenschappen aan een leadrecord op basis van bepaalde voorwaarden of het toevoegen van een contactrecord aan een bepaalde lijst. Ongeacht hoe u het gebruikt, workflows kunnen een zeer krachtige troef zijn in een inkomende marketingstrategie.

X

97. XML-sitemap

We konden “X” niet uit het feest laten! Een XML-sitemap is een bestand met code dat op uw webserver leeft en bevat alle relevante URL’s in de structuur van uw website. Het is een soort “plattegrond” van de site, wat vooral handig is wanneer de site wordt gewijzigd. Het helpt ook de webcrawlers van zoekmachines om de structuur van de site te bepalen, zodat ze deze intelligenter kunnen crawlen.

Sitemaps garanderen niet dat alle links worden gecrawld en dat crawlen geen garantie biedt voor indexering. Een sitemap is echter nog steeds de beste verzekering om een ​​zoekmachine te laten leren over uw gehele site. Het is alsof je zegt: “Hé, Google – bekijk deze mooie website.”

Y

98. YouTube

YouTube is een website voor het delen van video’s waarop gebruikers video’s kunnen uploaden, delen en bekijken. Drie ex-werknemers van PayPal creëerden YouTube in februari 2005. In november 2006 werd YouTube, LLC voor 1,65 miljard dollar gekocht door Google Inc. en wordt nu beheerd als een dochteronderneming van Google. YouTube is de grootste site voor het delen van video’s in de wereld.

Z

99. Zilch

We konden niets bedenken voor “Z.” Dus ik vraag je beste lezers: welk onderwerp zouden we moeten bespreken dat met de letter Z begint?