Skip to main content

5 TIPS OM JE MOBIELE MARKETING STRATEGIE TE BOOSTEN

Schermen worden dunner, de aandachtspanne wordt korter en onze behoeftes worden meer gedefinieerd dan ooit tevoren.

Mobiel zijn is niet langer het bijgerecht van uw hoofdgerecht marketingstrategie. Mobiele marketing is alle marketing en we zouden zowel ons denken als onze woordenschat van smartphone tot mobiliteit moeten veranderen.

60% van de wereldwijde mobiele gebruikers verkiest om op internet te surfen vanaf hun mobiele / tablet-apparaten. 50% van het e-commerce verkeer komt van mobiele gebruikers. Dit betekent dat ze niet alleen maar kijken naar producten, maar ze kopen deze ook echt.

Wat kan je nu doen om je marketing meer mobiel-vriendelijk te maken?

ZORG ER VOOR DAT JE SITE ‘MOBILE READY’ IS

Als je vanuit de basis wilt beginnen, is hier een begin: zoeken wordt steeds mobieler en het gaat niet alleen om het checken van e-mails of het vinden van de dichtstbijzijnde restaurants.

5 tips om je mobile marketing strategie te boosten

Dit is waarom Google zijn nieuwste algoritme heeft aangekondigd, dat belooft de bijl te laten verdwijnen op websites die niet ‘mobielvriendelijk‘ zijn. De reden is simpel: mobiele gebruikers houden niet zo veel van zoeken. De belangrijkste aspecten waar ze een website op beoordelen, zijn of een tekst leesbaar is zonder in te zoomen, of de content goed op het scherm past en of de links gebruikers toestaat om er eenvoudig op te klikken.

Deze wijzigingen hebben geen invloed op de zoekresultaten op tablets of desktops. Als je dus geen mobiele gebruikers target, hoeft dit algoritme je niet veel te storen.

ZORG ER VOOR DAT JE CONTENT JUIST IS

Deze regel werkt voor al je content in het algemeen, maar is absoluut noodzakelijk als het gaat om mobiele content. Uw klant bekijkt uw content op een kleiner scherm. Uw klant bekijkt uw content op een kleiner scherm. Geef hen geen redenen om de pagina te verlaten alleen omdat hij te veel moet scrollen is.

5 tips om je mobile marketing strategie te boosten

Onderzoek toont aan dat de lezersinteresse afneemt naarmate ze de pagina aflopen. 80,3% van de gebruikers kijkt boven de opgevouwde content, terwijl slechts 19,7% content bekeken die uitgevouwd was. Dit betekent dat je ze moet binnenhalen met een korte heldere kop en ervoor moet zorgen dat je content in de eerste paar regels heel aandachttrekkend is.

Maar wat als je een lang artikel op je blog hebt dat gewoon niet korter kan worden geknipt? Zorg er in dat geval voor dat je het voor de kijker gemakkelijk maakt – uit onderzoek blijkt dat gebruikers liever naar meerdere paginaweergaven scrollen. Je zou kunnen proberen dat te doen.

GEEF JE PUBLIEK MEER OM TE ‘ZIEN’

Een foto telt voor 1000 woorden.

Onderzoek toont aan dat onze hersenen een foto 60000 keer sneller opnemen dan tekst.

5 tips om je mobile marketing strategie te boosten

Dit zijn 2 sterke uitspraken om te maken voor het gebruik van beeldmateriaal als het gaat om het vertellen van uw verhaal. Maar het zijn niet alleen B2C-klanten waar we het over hebben. Recente studies die het gedrag van B2B-kopers analyseren, tonen de toename van het belang van visuele elementen en visuele componenten bij aankoopbeslissingen.

De bekendheid van infographics is de laatste jaren veel gestegen. Hetzelfde geldt voor de impact van video’s die is gestegen.

Het gemak van het consumeren van gegevens is bij kopers een verwachting geworden en het vereist dat merken hun content in de snelste, meest effectieve vorm beschikbaar stellen.

GEBRUIK HET OM MET JE PUBLIEK IN CONTANT TE KOMEN

85% van de kopers zegt dat ze verwachten dat content geoptimaliseerd is voor mobiele telefoons. 79% van de bevolking in de 18-44-demografie heeft 22 uur per dag zijn smartphones bij zich.

Als merk zou je jezelf daar onderdeel van willen maken. Het ‘mobiel-eerst’-publiek verlangt niet alleen naar betrokkenheid, ze eisen het.

ZOEK UIT WAT VOOR JOU WERKT

Er zijn honderden artikelen die je vertellen over wat je mobiele marketingstrategie zou kunnen laten slagen.

Maar het enige dat je jezelf moet vragen is: ‘Werkt het voor je publiek?’

Als je een dierenwinkel hebt en je denkt dat je klant geen voordelen zal hebben aan een app die hem dagelijks schattige foto’s laat zien van dieren, doe dit dan niet. Focus dan in de plaats op een simpel bericht dat hem dagelijks een dierenverzorging tip geeft. Of eender wat volgens jou wel zal werken. Je moet iets waardevols kunnen aanbieden aan je klant.

Dit betekent dat je niet alleen de ‘mobile-first’ strategie moet hebben omdat dat is wat iedereen doet. Het betekent dat je moet uitzoeken hoe een mobiele strategie zou kunnen werken voor jou.

areagency

Author areagency

More posts by areagency

Leave a Reply