B2B content

Wat bedrijven vaak vergeten is dat B2B klanten ook mensen zijn die emotioneel denken. Daarom is B2B content ook zeer waardevol voor deze.

B2B klanten doorlopen ook een aankoopproces waarbij ze op zoek zijn naar het beste product of de beste dienst voor hun bedrijf. Content helpt ook hier potentiële klanten bij het maken van hun aankoopbeslissing. Uiteraard met als doel deze op het einde van de rit te laten kiezen voor jouw bedrijf.

Wat B2B content nu net zo leuk maakt

B2B content dat is graven. Graven tot de kern van het onderwerp waarover je schrijft. En dat vinden wij absoluut fantastisch als content marketeers.
Waar leg je de focus bij B2B content?

  • Toon inzicht en expertise in het onderwerp waarover je content maakt. B2B klanten zijn niet geïnteresseerd in welke velgen het beste passen bij een bepaalde auto. Ze willen inzichten krijgen in die auto, maar ook in de gehele markt. Hoe deze evolueert en gaat evolueren naar de toekomst toe.
  • Geef advies. Hou het niet enkel en alleen bij een productomschrijving. Ga dieper in op hoe dit product bijdraagt aan het behalen van de ondernemingsdoelstellingen.
  • Laat successen zien. Cases in B2B content zijn super waardevol.

Kortom: toon niet enkel en alleen je kennis over het product of dienst. Demonstreer ook je kennis van de markt in zijn geheel.

Wil jij je kennis demonstreren aan je doelpubliek?