Digital advertising

Online adverteren is een manier om tegen betaling een bepaalde pagina (denk maar aan een website, blogpost, webshop,...) of product te promoten. Hierdoor genereer je meer bezoekers naar jouw website met als doelstelling jouw omzet te verhogen.

Waarom moet ik online adverteren?

Online adverteren heeft vele voordelen. Zo zijn in vergelijking met offline adverteren de kosten laag, waardoor het ook voor kleine ondernemers een aantrekkelijke optie is. Daarnaast wordt over het algemeen met online adverteren een goed rendement behaald. Een ander voordeel van online adverteren is dat het goed meetbaar is. Met tools als Google analytics kan de effectiviteit van advertenties in vele cijfers gemeten worden, waardoor het ook uitstekend mogelijk is je online advertenties te optimaliseren.

Ik wil meer info

Hoe gaan we te werk?

1

Doelgroep analyse

De doelgroepanalyse speelt een belangrijke rol in het opstellen van een online groei strategie. Het doel van deze analyse is om te onderzoeken welke groep het meest waarschijnlijk jouw product gaat kopen en hoe wij hen het best kunnen benaderen.
2

Doelstellingen vastleggen

Eerst analyseren we welke producten/diensten het meeste omzet genereren. Vervolgens maken we een inschatting van hoeveel bezoekers je op je site nodig hebt om één verkoop te generen.
3

Zoekwoordonderzoek

We selecteren een aantal zoekwoorden die relevant zijn voor jouw website en waarvan we vermoeden dat de potentiële klant daarop zoekt. Hiervoor maken we gebruik van een interne zoekwoordanalyse.
4

Campagne opmaken

Op basis van alle voorafgaand, bepaalde elementen stellen we een campagne op.
5

Markt bepalen

Vervolgens bepalen we de markt waar we onze campagnes zullen tonen.
6

Are way

Inspelen op de concurrentie is wat elk bedrijf doet. Kijk maar naar Coca-Cola en Pepsi of Burger King en McDonald's. Ook op online vlak kunnen we mensen kennis laten maken met jouw product of dienst als ze bij jouw concurrenten terecht komen. Of op andere interessante plaatsen. Op deze manier garanderen we 100% naamsbekendheid.

Hoe adverteren we?

Google Adwords

Google Adwords maakt deel uit van Google. Het zijn de advertenties die naast of boven de zoekresultaten worden weergegeven en zijn.

Social media advertenties

U kunt adverteren via FAcebook, Twitter, LinkedIn… Het voordeel van social media advertenties is dat je dieper kunt targetten.

Remarketing

Bezoekers die je website verlaten of een bepaalde actie niet hebben voltooid kunnen we targetten. Remarketing kan jou dan helpen om met deze potentiële klanten opnieuw in contact te komen terwijl zij andere websites bekijken.

Mobile ads

Omdat iedereen op zijn smartphone zit, is het niet onverstandig om via mobiel te adverteren.

Youtube ads

Youtube is het de meest gebruikte zoekmachine na Google. Youtube video ads is relatief geodkoop en zorgt ervoor dat mensen die relevante zoekopdrachten doen jouw product/dienst kunnen vinden.

Voor deze klanten adverteren wij

Benieuwd hoe jouw online advertentie strategie eruit kan zien?

Maak vrijblijvend een afspraak met ons en we bekijken samen hoe wij jouw Brand Awareness kunnen creëren. Helemaal gratis en zonder enige verplichting.