Skip to main content

Wat is een tripwire?

In de marketing wereld wordt dit vaak vergeleken met een zelf liquiderend aanbod. Een tripwire is een bijna onweerstaanbaar, low-ball aanbod met maar één doel voor ogen, van je bezoeker een klant maken.

Je zal er niet rijk van worden maar het zorgt voor een verandering in de onderlinge relatie. Hiermee gaat een lead of prospect over naar een daadwerkelijk klant. Al kost het maar 1 euro, het zorgt voor een verandering in de relatie.

Een duidelijk voorbeeld :

wat is tripwire marketing

Als je op zoek bent naar een domeinnaam en je krijgt de kans deze aan te kopen voor 99 cent, dan hoef je er geen twee keer over na te denken. Je weet dat het een geweldige deal is.

Maar stel na enkele weken heb je nog 2 domeinnamen nodig. Je zal naar dezelfde aanbieder terugkeren die je al een domein voor 99 cent heeft verkocht. Je weet dat je krijgt waar je voor betaald, het is al vertrouwelijk werken en je houd alles gemakkelijk op één account.

Maar deze keer zal je als klant de normale prijs betalen.

Als verkoper maak je een eenmalig klein verlies of biedt je een heel goedkoop product of dienst aan met de bedoeling een terugkerende klant te krijgen. Eens hij of zij in je klantenbestand zit kan je beginnen met up-sells.

Tripwire marketing is meestal een onderdeel van een sales funnel.

Wat is tripwire marketing niet?

Een tripwire is niet hetzelfde als een coupon.
wat is tripwire marketing

-40% kan ook een fantastisch aanbod lijken maar het is niet hetzelfde als een tripwire aanbod. De drempel om ergens iets nieuw te gaan kopen waar je nog geen ervaring bij hebt (zelfs met korting) is vele malen hoger dan iets kopen voor een paar euro.

Een duidelijk voorbeeld vindt je terug in dit filmpje :

 

areagency

Author areagency

More posts by areagency

Leave a Reply