10 Manieren om meer kliks te krijgen op je Facebook Advertenties
Facebook advertenties zijn een van de meest kost effectieve middelen die je kan inzetten om de bekendheid van je merk of product te vergroten. Facebook geeft je hiermee de mogelijkheid om zijn enorme bestand van “prospects” aan te spreken en deze om te vormen tot betalende klanten.
Adverteerders die effectief hebben leren werken met Facebook ads genieten van een hoge doorklik en conversie graad.
Ze slagen erin om hun doelpubliek regelmatig te bereiken met relevante posts.
Maar niet iedereen heeft dezelfde vaardigheden al geleerd om je campagne zo effectief mogelijk te maken. Er kruipen zoveel verschillende facetten in een campagne dat je al snel de rode draad verliest.
nu de hoofdvraag : Wat kan je doen om een zo hoog mogelijke doorklik graad te bemachtigen op Facebook Advertenties?
- Verander de plaatsing van je product.
Verander en herorganiseer de manier waarop je je product voorstelt. Hetzelfde kan je doen met de bijhorende tekst. Kies 2-3 versies waar je zelf het meeste fan van bent en activeer ze voor een week. Kijk welke het beste presteert en ga hier mee verder.
Dan maak je weer een A/B test tegenover de best presterende advertentie.
2. Verander de kleuren van je hoofd product.
Toon je verschillende dingen in je advertentie? Zorg er dan voor dat het mooiste of uitzonderlijkste stuk eruit springt. Dit kan je bijvoorbeeld doen door een gekleurd kledingstuk te kiezen of de achtergrond aan te passen.
Maar pas er ook voor op dat de achtergrond je product niet wegdrukt.
3. Gebruik afbeeldingen die in het oog springen
Er passeren zo gigantisch veel foto’s op je Facebook wall. Hierdoor merk je een groot deel niet (bewust) meer op.
4. Gebruik het woord GRATIS
Het woord “gratis” werkt bijna als een trigger voor diegene die de advertentie zien. Waarom niet klikken, als je toch niets te verliezen hebt?
5. Plaats tekst die rechtstreeks je doelpubliek aanspreekt
Maak geen gebruik van saaie algemene zinnen. Maar plaats iets dat je doelpubliek interesseert, motiveert of ontroerd. En vertel ook ineens wat hij/zij moet doen.
6. Verander je “targetting” opties
Facebook Ad Center geeft duizenden mogelijkheden om je doelpubliek te selecteren en te segmenteren. Maar heb je wel de juiste doelgroep voor?
Misschien reageren dertigers toch beter op je advertentie dan twintigers?
7. Pas je advertentie frequentie aan.
Facebook geeft je de mogelijkheid om aan te duiden hoeveel keer iemand je advertentie ziet. Als hij na 3 keer nog niet heeft geklikt is het misschien interessant om je geld in iemand anders te steken.
8. Optimaliseer je advertentie op basis van gegevens uit je ad center
Door te kijken naar de cijfergegevens weet je al snel wat wel en niet werkt voor jouw product of dienst. Doe meer van wat werkt en stop met de advertenties die niet het gewenste resultaat behalen.
9. Maak gebruik van sociale bewijzen
Zelfs online, werkt sociale groepsdruk. Als je laat zien dat anderen je product gebruiken neem je al het gevaar weg dat ze rommel kopen.
10. Maak gebruik van tijdsdruk
Dit kan een beetje pusherig overkomen maar het is zeker effectief. Als ze nu niet beslissen spelen ze de kans kwijt om te genieten van deze promotie.
Hoe ziet een goede advertentie er dan uit?
Een mooi voorbeeld van een goede en effectieve advertentie is die van Hootsuite :