fbpx
Marketing voor KMO's

10 manieren om een hoog percentage verkeer om te zetten in verkopen

By 4 maart 2019 maart 6th, 2019 No Comments

10 manieren om een hoog percentage verkeer om te zetten in verkopen

Hoewel een aanzienlijk deel van je marketinginspanningen is gericht op het vergroten van het verkeer, is het uiteindelijke doel om dit verkeer om te zetten in verkoop. Er zijn strategieën die je kunt gebruiken om dat verkeer te genereren, bezoekers te begeleiden zodra ze op je website aankomen en de relatie voort te zetten, zelfs na hun bezoek om verkoop te genereren.

Hier zijn 10 zeer bekende marketingstijlen die je misschien al gebruikt, maar die je nu moet bekijken in termen van conversie.

Voordat potentiële klanten je website bezoeken

Gerichte online reclame

Je gerichte online advertentiecampagnes moeten gericht zijn op de berichten waarnaar je doelgroep actief op zoek is: dit omvat zoekopdrachten om hen te helpen een behoefte te vervullen of een probleem op te lossen. Je kunt Google AdWords gebruiken en Facebook-advertenties zijn geweldig als ze van toepassing zijn op je zakelijke niche, waar consumenten je op Facebook willen vinden (zoals een winkel). Je kunt verschillende campagnes uitvoeren om te zien welke het meeste verkeer, vervolgacties en conversies genereren en vervolgens je advertentiestrategie op die berichten afstemmen.

Zoekmachineoptimalisatie (SEO)

Je wilt ervoor zorgen dat je bestemmingspagina’s zijn geoptimaliseerd. Zorg ervoor dat alle andere pagina’s op je website dit ook zijn, evenals je pagina’s voor sociale media: gebruik de trefwoorden en zinsdelen die jouw klanten gebruiken om jou te vinden. Hoewel veel mensen online onderzoek doen, zijn ze misschien al klaar om te kopen. Help ze jou te vinden en contact te maken met een begrip dat je precies biedt wat ze willen.

Je concurrentie levert misschien niet exact hetzelfde product of dezelfde service, dus hoe minder plaatsen potentiële klanten vinden om te kopen waar ze naar op zoek zijn, hoe groter de kans dat je hen zult bieden wat ze willen. Raadpleeg een service die je SEO test en analyseert.

Sociale media

Mensen die van je Facebook-pagina houden of jou op Twitter volgen, zijn eerder geneigd om leads te worden die in verkoop omgezet kunnen worden. Je hoeft ze alleen maar naar jouw website te brengen. Denk er daarom aan dat sociale media een ingebouwd filtersysteem heeft. Het enige dat je hoeft te doen, is het plaatsen van content van hoge kwaliteit op je verschillende sociale media-accounts die aantrekkelijk zijn. Volg reacties op deze berichten op en genereer gesprekken met deze volgers. Gebruik call-to-action knoppen en een link naar je website op elk social media-kanaal. Wanneer je bezig bent met dit verkeer, heb je ze al in het conversieproces geïnitieerd.

Wanneer bezoekers op je website zijn

Betrokken en Betrouwbare Website

Je website hoeft niet ingewikkeld te zijn en vol met kopieën met overdreven adjectieven en pluis. Als er iets is, verandert dat het verkeer. Waar je je op moet focussen, is een propere, professioneel uitziende website die snel laadt en een websitehostingbedrijf gebruikt dat een gegarandeerde doorlopende service biedt.

Kissmetrics ontdekte dat een trage laadtijd van de website je conversieratio onmiddellijk met 7 procent kan verlagen. Ze vonden ook dat 40 procent van de bezoekers een website zal verlaten als deze niet snel laadt. Daarom verlies je snel het verkeer dat je tot een verkoop had kunnen maken. Er zijn veel tools die je kunt gebruiken om je website te testen, zoals Pingdom, zodat je laadproblemen of andere bugs kunt identificeren die je website onbetrouwbaar lijken te maken.

Relevante en frisse content

Woorden en visuele content zijn belangrijk. Zij zijn de reden dat sommige producten en diensten anderen uitbesteden. De content van je website moet problemen identificeren en oplossen die centraal staan ​​in het leven en werk van je potentiële klanten. Om bezoekers naar je site te laten stromen en ervoor te zorgen dat ze blijven, moet je je site voortdurend bijwerken met nieuwe content en nieuwe informatie die hen overtuigt om bij jou te kopen. Deze strategie om je content regelmatig bij te werken, biedt ook een manier om bezoekers aan te moedigen terug te komen om te zien wat ze nog meer kunnen leren, zelfs nadat ze al een aankoop hebben gedaan. Ze kunnen merken dat ze je content met anderen willen delen.

Aangepaste bestemmingspagina’s

Stuur je verkeer niet naar je startpagina: het gaat bezoekers niet effectief betrekken omdat het onpersoonlijk is. In plaats daarvan, door aangepaste bestemmingspagina’s te hebben, segmenteer je jouw verkeer en stuur je ze pagina’s die de gepersonaliseerde informatie bieden die ze nodig hebben. Bestemmingspagina’s zijn ook een uitstekende manier om de effectiviteit van verschillende online marketingtactieken te volgen, zoals een AdWords-campagne, een Twitter-advertentie of andere typen marketing die verkeer naar je site leiden. Bedrijven zoals GetResponse helpen je bij het snel en effectief bouwen van bestemmingspagina’s.

Onderpandmaterialen

Het is belangrijk om op je website aanvullend materiaal te verstrekken dat bezoekers zal interesseren en langer op je site zal houden. Dit kan informatie zijn die ze kunnen downloaden, zoals een white paper of een case study die illustreert hoe een product of dienst voor hen zal werken. Deze gratis afhaalrestaurants kunnen waardevol zijn voor het verkeer dat naar je site wordt gereden.

Het is nog beter om video-content te gebruiken: het is bewezen dat dit een van de meest overtuigende soorten marketingmateriaal is. Volgens comScore bekijkt 45,5% van alle internetgebruikers minstens één video online, terwijl de gemiddelde kijker elke week meer dan 32 online video’s bekijkt. Ze ontdekten ook dat het aantal internetvideo’s dat mensen bekijken, oploopt tot minimaal één online video per dag. Bovendien zegt 90 procent van de online shoppers dat het bekijken van een video hen heeft geholpen bij het maken van een aankoopbeslissing op een belangrijke website. Dit onderzoek illustreert dat deze strategie een effectieve manier kan zijn om je verkeer om te zetten in verkoop, omdat het ze langer op de website houdt tijdens het besluitvormingsproces en in detail laat zien wat je voor hen kunt doen.

Nadat bezoekers je website verlaten

Opt-in formulier

Je hebt een manier nodig om informatie over bezoekers op je site te verzamelen, zodat je contact met hen kunt opnemen om de verkoop te volgen en te sluiten. Door hen een aanmeldingsformulier te geven op de startpagina of als onderdeel van een speciale bestemmingspagina, kunnen ze snel hun contactgegevens delen. Hiermee kan je een database bouwen waarin je die leads kunt vastleggen en deze kunt sluiten met gepersonaliseerde content. Het aanmeldingsformulier moet jouw waardenvoorstel bevatten en bevestigen dat je begrijpt wat je bezoekers willen of welke problemen zij tegenkomen.

Remarketing

Zelfs nadat mensen jouw website verlaten, biedt remarketing een manier om je bedrijf bij te houden. Met remarketing volgt je merk ze voornamelijk op andere pagina’s in de vorm van een online advertentie. Het is ook handig wanneer mensen onderzoek doen en beseffen dat jij de betere keuze was, maar dat ze zich niet kunnen herinneren hoe ze bij jou terug kunnen komen. Het zien van jouw remarketingadvertenties is een voortdurende herinnering die je kan helpen bij hun aankoopbeslissing; die advertenties zullen hen herinneren aan wat je aanbiedt en aan je waardenvoorstel. Zorg ervoor dat je een call-to-action opneemt om terug te komen en te kopen.

E-mailcampagnes

Als een manier om jouw verkeer van je producten en services te herinneren, volg dan e-mailcampagnes naar degenen die hun e-mailadres hebben opgegeven om meer informatie te ontvangen. Dit is een uitstekende manier om hen regelmatig over nieuwe producten te vertellen, hen meer informatie te geven of te laten zien dat jij hun zorgen, behoeften en wensen begrijpt. Voor degenen die niet klaar zijn om te kopen, is dit een goede manier om contact te houden zonder het te duur te maken.

Er zijn verschillende manieren om je websiteverkeer om te zetten in verkoop. Begin langzaam, met slechts een paar methoden, om ervoor te zorgen dat je verkoop- en marketingteams het volume aankunnen. Implementeer deze conversiestrategieën om je verkopers te helpen meer leads van hoge kwaliteit te vinden en meer deals te sluiten

Leave a Reply