fbpx

Vind je doelgroep met Facebook Ads

By 9 januari 2019 mei 13th, 2019 No Comments

Vind je doelgroep met Facebook Ads

Facebook heeft 2 miljard maandelijkse gebruikers, waardoor het een topsite is voor reclame voor jouw bedrijf. Naast de mogelijkheid om een ​​bericht van je Facebook-pagina te promoten, heb je ook de mogelijkheid om pay-per-click-advertenties te gebruiken. Maar met zoveel mensen op Facebook, die het op verschillende manieren gebruiken, hoe vindt je jouw publiek? Facebook-advertenties bieden talloze manieren om je advertenties te targeten, zodat je gemakkelijker kan adverteren voor de juiste mensen en zodat je vervelende mensen die niet geïnteresseerd zijn in uw merk, kan vermijden.

Weet wie je zoekt

Je kunt je publiek niet vinden op Facebook, tenzij je weet wie ze zijn. Je zou al een goed begrip van je doelmarkt en demografische gegevens moeten hebben. Als je net begint, of als je denkt dat het tijd is om nog eens naar je publiek te kijken, wil je misschien wat onderzoek doen. Misschien wilt je je begrip van je doelmarkt verfijnen door buyer persona’s te maken, die je kunt gebruiken om je advertentie- en marketingmateriaal te informeren. Een deel van je onderzoek moet betrekking hebben op welke sociale media je doelgroep gebruikt en hoe ze deze gebruiken.

Vind je doelgroep met Facebook Ads

Begrijp wie Facebook gebruikt

Het is de moeite waard eraan te denken dat Facebook-advertenties niet geschikt zijn voor elk merk of product. Sommige mensen zeggen dat het niet ideaal is voor advertentieservices, en je zou kunnen worstelen om je publiek te vinden als je op zoek bent naar een bepaalde doelgroep die niet groot is in het gebruik van Facebook. Een grote verscheidenheid aan mensen gebruikt Facebook, maar dat betekent niet dat het altijd het meest geschikte platform is om op te adverteren. Er zijn een aantal belangrijke dingen om te overwegen, zoals dat de meerderheid van de Facebook-gebruikers jonger is dan 35, of dat het Facebook-gebruik enigszins afneemt naarmate mensen meer verdienen. Deze informatie is op verschillende plaatsen online te vinden.

Vind je doelgroep met Facebook Ads

Krijg grip op Facebook-doelgerichtheid

Met Facebook kan je jouw advertenties targeten, zodat je ervoor kunt zorgen dat je de juiste mensen bereikt. De targetinghulpprogramma’s zijn niet moeilijk te gebruiken, maar je kunt altijd iemand met meer ervaring inschakelen om jouw advertenties voor jou te beheren. Je kunt je advertenties op verschillende manieren targeten, waaronder:

  • Demografie
  • Interesses
  • Gedrag

Je kunt veel meer doen met targeting op Facebook-advertenties dan je zou verwachten, dus het is de moeite waard enige tijd te besteden aan het vertrouwd raken met jouw opties. Ontdek de verschillende targetingmogelijkheden die beschikbaar zijn, zodat je weet wat er mogelijk is.

Target advertenties op basis van gedrag

Een van de meest bruikbare manieren om mensen op Facebook te targeten, is door gedrag. Terwijl demografische gegevens en interesses nuttig zijn, kan je je aanpak verfijnen met gedragsgebaseerde targeting. Dit kan worden onderverdeeld in verschillende categorieën, waaronder consumentenclassificatie en digitale activiteiten. Hierbinnen vind je nog meer opties, zoals welk besturingssysteem en welke browser jouw publiek gebruikt. Je kunt ook advertenties weergeven aan mensen die jouw pagina of website mogelijk eerder hebben bezocht.

Vind je doelgroep met Facebook Ads

Facebook zou een geweldige plek kunnen zijn om reclame te maken voor je merk. Zorg ervoor dat je reclame maakt voor de juiste mensen door gebruik te maken van de beschikbare tools.

Leave a Reply