Skip to main content

Het belang van een website te hebben

Plaats jezelf in de schoenen van je ideale klant en stel je voor dat je online naar jouw bedrijf op zoek bent en geen spoor van een aanwezigheid op het web kunt vinden. In de moderne en technologisch geavanceerde wereld van vandaag is het moeilijk om een ​​product of dienst te kopen van een bedrijf dat geen online aanwezigheid heeft. Bill Gates zei ooit: “Als je bedrijf niet op het internet is, zal je bedrijf failliet gaan.”

Plaats jezelf beter op de markt dan je concurrentie:

Volgens een recente studie heeft maar liefst 60% van de kleine bedrijven in het Verenigd Koninkrijk geen website. Geef je huidige klanten en potentiële klanten de mogelijkheid om gemakkelijk met jou in contact te komen.

Het belang van een website te hebben

De site kan een uitgebreid platform zijn of een eenvoudige website voor uitleg, waarbij de belangrijkste aspecten voor je bedrijf worden benadrukt en de deur wordt geopend voor communicatie tussen jouw bedrijf en het publiek. Een gepolijste, gebruiksvriendelijke website biedt je een concurrentievoordeel.

Betere klantenservice:

Informatie over je bedrijf op een openbaar platform en aspecten van een website zoals veelgestelde vragen zullen je tijd besparen als ondernemer en potentiële klanten zullen hun eigen vragen kunnen beantwoorden. Geef informatie voor je groeiende klantenbestand. Zelfs lokale bedrijven en kleine bedrijven kunnen profiteren van het onderhouden van een actieve en aantrekkelijke aanwezigheid op het web.

Het belang van een website te hebben

Krijg waardevolle geloofwaardigheid:

Met meer dan 2 miljard mensen die tegenwoordig internet gebruiken, is het onvermijdelijk dat je toekomstige klanten Google doorzoeken op de naam van jouw bedrijf. Vergroot het potentieel van je site met regelmatige SEO-updates en onderhoud. Het eerste zoekresultaat zou de website van jouw bedrijf moeten zijn, waarmee wordt aangetoond dat je op gelijke voet staat met de basisprincipes van moderne bedrijfsmodellen en met name dat je website is geoptimaliseerd voor SEO.

Sleutel tot je PR-strategie:

Laat je specialiteiten zien en laat je potentiële klanten de kern van je bedrijf begrijpen. Bouw je eigen professionele portret. Een gebruiksvriendelijke website met duidelijke merknamen is een PR-hulpmiddel op zich. Investering in je aanwezigheid op het web kan de manier waarop je voor altijd zaken doet, veranderen.

24/7 geopend:

Met een uitgebreide website is je bedrijf de klok rond een bron van informatie voor je klanten. Een goed afgeronde aanwezigheid op het web, inclusief een gedetailleerd gedeelte, kan je klanten helpen tijdens de uren buiten kantooruren.

Het belang van een website te hebben

De realiteit van het beheren van je eigen website

Tijdrovend:

Het maken en beheren van je eigen website is meer dan alleen maar een mooie interface maken met enkele basisopties. De technische expertise die nodig is om een ​​website te maken die niet alleen je online aanwezigheid verbetert en de SEO van je bedrijf verbetert, maar ook je verkoop en uiteindelijk het succes van je bedrijf zal stimuleren.

Onprofessionele uitstraling:

Nadat je eindeloze uren hebt besteed aan doe-het-zelf-gidsen voor het maken van je website, merk je misschien dat je eindproduct niet de professionele en slanke uitstraling heeft die je zoekt. De verschillende pagina’s, afbeeldingen en tekst komen mogelijk niet overeen van het ene deel van de website naar het andere.

Het belang van een website te hebben

Het ontbreken van aanpassingsmogelijkheden en de moeilijkheid van het onderhoud van websitebeheer kunnen een groot obstakel zijn voor ondernemers. Het is belangrijk om in gedachten te houden dat het uiterlijk van je website een kritisch effect zal hebben op de aankoopbeslissingen van wanneer een potentiële klant je online aanwezigheid ontdekt.

Gebrek aan technische ondersteuning:

Een website is een fantastisch en essentieel onderdeel van een marketing- en verkoopstrategie. Professionele websitebeheer vereist echter een aanzienlijke hoeveelheid ondersteuning door technische professionals. Er zijn verschillende aspecten van een website die in verval zouden kunnen raken en waarmee een ervaren IT-ondersteuningsteam kan helpen.

Het belang van een website te hebben

Mogelijkheid om fouten te maken:

Oppervlakkig gezien lijkt websitebeheer voor een klein bedrijf eenvoudig. Het is een algemene misvatting dat eenvoudige HTML- en CSS-vaardigheden met succes een website lanceren. De realiteit van het nemen van de doe-het-zelf route is de mogelijkheid van defecte knoppen, dode links, dunne pagina’s, en nog veel, veel meer. Bovendien zal een doe-het-zelf benadering waarschijnlijk niet de details bevatten die nodig zijn om een ​​gebruikersvriendelijke en mobiele responsieve ervaring te creëren.

Hoe Website as a Service werkt

Ondernemers kunnen vinden dat het beter is om de hostingbehoeften van hun website over te laten aan de professionals. Technische bedrijven streven ernaar om ​​Website as a Service (WaaS) aan te bieden aan klanten die een aangewezen IT-afdeling niet kunnen betalen. De voordelen van WaaS zijn onder meer een live responsieve website met essentiële, ingebouwde SEO-technieken en strategieën die de rangorde op de pagina’s met zoekmachine-resultaten (SERP’s) zullen verbeteren. Andere voordelen zijn de integratie van ontwerp en ontwikkeling, waarbij de gebruikelijke obstakels en barrières worden weggenomen. Een ander belangrijk kenmerk dat is opgenomen in websitebeheer, is het consistente onderhoud van je aanwezigheid op het web. Over het algemeen resulteert de hulp van een externe IT-partner in de gestroomlijnde en professionele website die je bedrijf nodig heeft en meer geld op zak.

areagency

Author areagency

More posts by areagency

Leave a Reply