Wat is een website (en waarom heeft jouw bedrijf er een nodig)
We staan ver af van de dagen dat telefoonboeken en gele pagina’s een dagelijkse noodzaak waren. Vandaag lijkt het erop dat iedereen een website heeft. Maar hoe zijn we tot dit nieuwe normaal gekomen? Hoe werden websites het nieuwe visitekaartje? Wat is een website vandaag eigenlijk?
Vooral voor kleine bedrijven is het een feit van het leven geworden en een ongelooflijk nuttig hulpmiddel bij het ontwikkelen van naamsbekendheid en loyaliteit. Feit is, er zijn veel voordelen verbonden aan het hebben van een website voor je kleine onderneming. Hier is waarom jij er ook een kunt gebruiken:
- Verhoog de geloofwaardigheid. Iedereen houdt van transparantie en jouw klanten zijn niet anders. Tegenwoordig verwachten consumenten dat bedrijven een aanwezigheid op het web hebben en mogelijk worden uitgeschakeld door bedrijven die dat niet doen. Bovendien zijn professionele contactgegevens vaak de snelste manier om de legitimiteit van een bedrijf in een oogopslag te beoordelen. Met een website kan je je eigen aangepaste e-mail toevoegen en een vleugje professionaliteit toevoegen aan je adres.
- Vergroot je bereik. Studies tonen aan dat in 2017 meer dan de helft van de mensheid online zal zijn. Dat betekent dat jouw website het potentieel heeft om miljarden mensen te bereiken, waarvan sommige potentiële klanten zijn. Vooral als je producten te koop hebt, kan een fysieke winkel niet vergelijken met de kracht, toegankelijkheid en zichtbaarheid van een digitale winkel. Je website kan veel verder gaan dan de lokale markt en een beroep doen op klanten op wereldwijde schaal.
- In tegenstelling tot een fysieke winkel of gedrukte advertentie is een website altijd open, altijd beschikbaar en kan deze met een klik op de knop worden bijgewerkt. Gezien het bereik ervan, zijn websites eindeloos veel meer kosteneffectief, vooral als je een conciërgeservice op de website gebruikt, die je zowel kostbare tijd als geld kan besparen, waardoor je website wordt omgezet in een betaalbaar product in plaats van een grote investering.
- Geweldige communicatietool. Zie jouw bedrijfswebsite als een online brochure of catalogus. Je kunt het gebruiken om je klanten up-to-date te houden en op de hoogte te houden van je bedrijf. In tegenstelling tot andere media kun je echter op veel verschillende manieren communiceren met je klantenbestand, inclusief video’s. Bovendien zijn websites geweldige netwerkhulpmiddelen en een manier voor anderen om contact met je op te nemen.
- Effectieve klantenservice. Omdat de meeste klanten tegenwoordig van je verwachten dat je een website hebt, is het niet hebben van een van hen een slechte dienst die hen naar de concurrentie zou kunnen drijven. Bovendien kan je veel extra waarde creëren voor consumenten door aanvullende informatie te verstrekken, zoals veelgestelde vragen, persberichten, tips over hoe je je producten kunt gebruiken en nog veel meer.
Zoals je ziet, zijn er eindeloze redenen om een beetje te investeren in het bouwen van een site. Wat is een website, zo niet het communicatiemiddel de 21ste eeuw? Bedrijven die niet online aanwezig zijn, lopen heel wat kansen, zichtbaarheid en uiteindelijk klanten mis. Gelukkig kan je altijd bij Are Agency terecht als je een nieuwe of verbeterde website wil!