Waar moet je op letten bij een SEO agentschap?
Wat moet je in je achterhoofd houden?
Als je opzoek bent naar SEO agentschappen en op het punt staat een beslissing te maken moet je eerst even over de volgende puntjes nadenken.
Een goed SEO agentschap neemt zijn tijd :
Je moet SEO zien als een lange termijns-investering. Agressieve campagnes kunnen op korte termijn een gigantische boost geven aan je ranking maar de kans bestaat dat je hiervoor afgestraft wordt in de toekomst. Blijvende SEO resultaten komen van werk op lange termijn.
Echte SEO’ers zwaaien niet met een toverstok om je op de eerste plaats te krijgen. Ze streven ernaar om met uitgebreide tactieken je website omhoog te duwen. Dit kan soms gaan over maanden, maar ze geraken er wel.
Je kan het wat vergelijken met een race. Je moet eerst voorop geraken maar als je stopt met gas geven val je terug naar achter. Daarom is het belangrijk om hier regelmatig aandacht aan te besteden en bij te werken.
SEO verandert voortdurend, samen met je ranking.
Online is er ALTIJD competitie. Dit zorgt ervoor dat je ranking constant in beweging is. Dit kan komen door een verandering van het algoritme of door de toetreding van nieuwe concurrenten. “Set up and forget” trucs werken jammer genoeg niet meer. Constante monitoring is nodig om je website op een topniveau te laten draaien.
Niet alle SEO – diensten zijn hetzelfde
Het gaat er niet over om de laagste prijs te zoeken. Het gaat erom het juiste SEO agentschap te vinden dat je vertrouwt en dat resultaten oplevert. Vergeet niet dat je maar krijgt waarvoor je betaald.
Zoek een SEO agentschap dat zelf tijd vrij maakt om je te onderwijzen over de basisprincipes zodat je weet wat er gebeurt en waarom. Zo kan je zelf ook steeds bijsturen als je twijfelt bij een bepaalde techniek of doelstelling.
SEO is belangrijk, verwaarloos het niet
Het ultieme doel van je website is om je bedrijf te doen groeien. Dit kan zijn door het online verkopen van producten of services. Of misschien heb je andere doelstellingen zoals naamsbekendheid?
Zolang mensen je website niet terugvinden is het bijna niet de moeite om er één te hebben. Je wilt nieuwe klanten aantrekken, maar als potentiële klanten je niet kunnen vinden gaan ze nooit een aankoop bij je doen. Je moet dus vindbaar zijn.
Het inhuren van een SEO agentschap zorgt voor het beste resultaat.
Momenteel denk je misschien :
“waarom doe ik mijn eigen SEO niet?”
Er is een klein percentage van bedrijfseigenaars en professionals die de skills en tijd hebben om dit zelf aan te pakken. Maar veel mensen onderschatten wat het inhoudt en hoeveel informatie en tijd je nodig hebt om er echt een succes van te maken. En diegene die de kennis wel hebben, verschieten er vaak van dat SEO meer tijd in beslag neemt dan dat ze ervoor over hebben.
Misschien heb je een werknemer in je bedrijf die de basisbeginselen kent? Maar hij zal moeite hebben om zijn diensten op hetzelfde niveau als een SEO agentschap te krijgen. Je komt zelden aan de top terecht als je alles op jezelf wilt doen.
Je tijd en werk kan je beter spenderen aan dingen die werkelijk bijdragen aan de core activiteit van je bedrijf, namelijk winst maken.
Het is jouw beslissing
Voor de meeste bedrijven vandaag is SEO een van de hoogste Return on Investments die er te vinden zijn. De voordelen die het biedt zijn gigantisch veel hoger dan andere marketing activiteiten zoals direct mail, tv reclame en zelfs online advertenties. Omdat via SEO je een constante stroom aan bezoekers krijgt die redelijk stabiel blijft en alleen maar toeneemt met verloop van tijd.
Tegenwoordig is er zelfs niet meer de vraag of je als bedrijf aan SEO moet doen, de vraag is eerder “hoeveel mag het kosten?”. Hier is moeilijk een antwoord op te geven omdat dit van je doelstellingen afhangt.