Hoe kan je het meeste uit Facebook Advertenties halen door Facebook Pixel te gebruiken?
Facebook-advertenties zijn fantastisch om sociale media optimaal te benutten. Je kunt je bereik op Facebook uitbreiden door je merk en zichtbaarheid te vergroten. Greep krijgen met Facebook-advertenties kan een tijdje duren, maar het is de moeite waard om de vruchten te plukken van wat Facebook te bieden heeft. Of je besluit om je Facebook-advertenties zelf te beheren of iemand anders vraagt om het voor jou te doen, een van de dingen die je moet weten is Facebook-pixel. Je hebt er misschien wel over gehoord of het kan helemaal nieuw voor je zijn, maar het is een belangrijk onderdeel van het optimaal benutten van Facebook-advertenties. De vraag is, wat is het en waar is het voor?
Wat is Facebook Pixel?
Een Facebook-pixel is een code die je gebruikt om conversies voor je Facebook-advertenties bij te houden, te optimaliseren, de advertentie-targeting en remarketing te verbeteren. Je voegt de code op je website in zodat Facebook belangrijke gegevens kan verzamelen om je te helpen al deze dingen te doen. Facebookpixel gebruikt cookies om gebruikers bij te houden en hoe ze zich op jouw site gedragen, dus zorg ervoor dat je bezoekers laat weten dat dit in overeenstemming is met GDPR.
Conversie tracking
Het mooie van digitale marketing is dat het veel eenvoudiger is om de prestaties van je campagnes bij te houden, vergeleken met sommige traditionele marketingmethoden. Een pixelcode op je site betekent dat je conversies van Facebook kunt volgen en kunt meten hoe succesvol jouw advertentiecampagnes zijn. Dit is essentieel als je het maximale uit je budget wilt halen en ervoor wilt zorgen dat je advertenties jouw verkopen helpen.
Een leuke functie is dat je kunt zien of iemand overschakelt naar een ander apparaat, wat vooral handig kan zijn op Facebook. Je kunt zien of mensen meestal eerst op een van je advertenties klikken vanaf een mobiel apparaat en vervolgens overschakelen naar het bureaublad of omgekeerd.
Remarketing naar eerdere bezoekers
Hoogstwaarschijnlijk heb je al eens een website bezocht en vervolgens ontdekt dat je daarna advertenties voor die site ziet. Dit wordt remarketing genoemd en site-eigenaren kunnen advertenties weergeven aan mensen die al op je site zijn geweest. Dus als iemand eerder browste, maar wegging voordat iets werd gekocht of contact werd opgenomen, kan je hen eraan herinneren wat je te bieden hebt wanneer ze op Facebook browsen.
Maak doelgroepen
Met Facebook-pixel kun je ook een beter publiek op Facebook bouwen. De code helpt Facebook informatie te verzamelen over de demografie van je publiek en hun interesses. Je kunt vervolgens aangepaste doelgroepen maken die lijken op de typen mensen die je site bezoeken, waardoor je advertentie-uitgaven verder gaan en je advertenties effectiever worden.
Als je Facebook-advertenties gebruikt, helpt Facebookpixel je om je advertenties te optimaliseren. Het is eenvoudig in te stellen, en je kunt je marketingmanager vragen het voor jou te doen.