Haal het meeste uit uw SEO Agency-relatie
Het bevorderen van een goede relatie met uw SEO-bureau is een belangrijk onderdeel van het vinden van succes bij outsourcing. Het bureau dat je kiest, moet je natuurlijk halverwege ontmoeten, maar je kunt een paar dingen doen om het beste uit je relatie te halen en je bedrijf ten goede te komen. Wanneer je met een bureau werkt, is het coördineren van je SEO-campagnes anders dan de ervaring die je krijgt als je alles in huis afhandelt. Je kunt echter nog steeds uitstekende resultaten behalen, samen met tal van andere voordelen, zoals eenvoudigere controle over je marketingbudget. Bekijk enkele van onze adviezen om ervoor te zorgen dat jij en je bureau beroemd worden.
Vind een goede match voor je bedrijf
De eerste stap bij het vormen van een goede relatie met je SEO-bureau is om zo’n bureau te zoeken dat past bij jouw bedrijf. Je moet werken met mensen die waarden delen en een filosofie die overeenkomt met de jouwe. Voor eerste indrukken moet je deze informatie op hun website kunnen vinden. Tijdens een consult of zelfs een bezoek aan hun kantoor kun je er nog meer achter komen. Let op hoe ze communiceren, of je je comfortabel voelt om met ze te praten, en hoe goed ze je merk en je doelen begrijpen. Je wilt werken met mensen die weten wat ze doen.
Probeer hun taaltje te begrijpen
Als je niet veel kennis hebt van SEO, kan het allemaal een vreemde taal lijken. Zelfs als je de basis kent en een paar van de meer technische aspecten begrijpt, ben je waarschijnlijk geen SEO-expert. Uw SEO-bureau zou je moeten helpen door jouw taal te spreken en in staat zijn om iets uit te leggen op een manier die jij begrijpt. Het helpt als je ook je steentje bijdraagt. Je hoeft beslist niet alles te leren wat er te weten valt over SEO, maar als je de basisbegrippen begrijpt, kan je tijd besparen en veel verwarring voorkomen.
Sta tijd toe om te communiceren
Een van de voordelen van het gebruik van een SEO-bureau is dat je de meeste zaken met betrekking tot SEO kunt overlaten aan het bureau dat je kiest. Dat betekent echter niet dat je volledig hands-off kunt zijn. Je moet nog steeds tijd vrijmaken om met je bureau te communiceren, of je het nu doet via persoonlijke ontmoetingen, telefoongesprekken en teleconferenties of e-mails. Je zou elke maand ten minste een paar uur moeten kunnen besteden aan het bespreken van je SEO-campagnes en het inhalen van de nieuwste gebeurtenissen.
Leer van je bureau
Werken met een SEO-bureau biedt je een uitstekende gelegenheid om meer te weten te komen over de technische aspecten van SEO. Je kunt in het begin niet veel weten, maar je kunt snel nuttige kennis opdoen die je in de toekomst kan helpen. Er zijn verschillende manieren waarop je van je SEO-bureau kunt leren, zodat je jouw SEO-vaardigheden kunt vergroten. Stel vragen als je iets wilt begrijpen of dieper wilt verkennen. Ze kunnen ook een aantal nuttige bronnen hebben, zoals een blog of een nieuwsbrief waarmee je kunt blijven leren.
Zowel jij als jouw SEO-bureau moeten zich inspannen om het maximale uit je relatie te halen. Goede communicatie is essentieel om het te laten werken.