Skip to main content

21 maart 2024 – Vaak zien we bedrijven ondoordacht beginnen met adverteren, zonder eerst te bepalen wie hun doelgroep is en met welke boodschap ze hen willen bereiken. Dit kan een grote fout zijn, want wat bereik je uiteindelijk met je campagnes? Juist, niets!

Daarom delen we graag vijf dingen die je beter niet doet wanneer je wilt starten met adverteren. 🚀

#1: Snel sales pushen

Net zoals je op een eerste date niet direct over trouwen begint, is het ook geen goed idee om meteen je producten of diensten te promoten tijdens het adverteren. 

Vergelijk je advertenties met die eerste ontmoeting: het draait om het opbouwen van een connectie door waarde toe te voegen. Als je doelgroep er klaar voor is, zullen ze vanzelf interesse tonen in je aanbod. Dus stap één is om je doelgroep te inspireren.

#2: Iedereen willen bereiken

Marketing draait om herkenning. Je doelgroep moet zich kunnen identificeren met de situatie die je presenteert. Een generieke boodschap raakt niemand echt. Daarom is het essentieel om je doelgroep op te splitsen en je te richten op herkenbare situaties per segment.

We pasten deze aanpak toe voor onze klant, Bond zonder Naam. Jongeren herkenden zich bijvoorbeeld in een situatie waarin hun moeder nog steeds hun kleren streek, terwijl grootouders de situatie waarin ze om hulp vragen bij technologie maar al te goed begrijpen. Het resultaat? Een aanzienlijk hogere betrokkenheid en meer aanvragen.

#3: Gebruik nooit bij het adverteren je homepage als basis gebruiken

Gebruik nooit je homepage als bestemming voor je advertenties. Bedenk dat je doelgroep je advertenties bekijkt vanuit comfort, zoals vanuit hun bank of tijdens een lunchpauze. Als ze na het klikken op je advertentie op je homepage belanden, moeten ze moeite doen om informatie te vinden. En die moeite willen ze niet nemen. Het is daarom verstandig om specifieke landingspagina’s te maken die perfect aansluiten bij je advertenties.

#4: Blind staren op trendy platforms

Hoewel het verleidelijk kan zijn om altijd op zoek te gaan naar de nieuwste sociale-mediaplatforms of advertentiekanalen, is het niet altijd de beste strategie. Het is belangrijk om te begrijpen waar je doelgroep zich bevindt en welke platforms het meest effectief zijn voor jouw specifieke branche of product. Blindelings investeren in elk nieuw platform kan leiden tot verspilde middelen en tijd.

#5: Wanneer je gaat adverteren wil je vaak te veel vertellen in één advertentie

Een veelvoorkomende fout is proberen te veel informatie in één advertentie te proppen. Dit kan overweldigend zijn en leiden tot een gebrek aan focus. Het is belangrijk om je boodschap eenvoudig en duidelijk te houden, met een duidelijke call-to-action die de kijker aanspoort tot actie.

Met deze don’ts voorkom je de grootste fouten wanneer je gaat adverteren.


Hulp nodig bij jouw advertising? Neem dan gerust contact met ons op.

areagency

Author areagency

More posts by areagency

Leave a Reply