Brand Engagement
Brand engagement is de mate waarin jouw doelpubliek engageert met je online aanwezigheid. Hoeveel likes, shares en comments krijg je? Hoe loyaal zijn jouw volgers? Dat is eigenlijk de essentie van brand engagement.
”People do not buy goods and services, they buy relations, stories and magic.”
Seth GodinAuteur
De juiste content zorgt voor engagement
Brand engagement is een langetermijnstrategie. Wat houdt dit in? Je moet regelmatig posten waarbij je tone of voice en design consistent blijft over je verschillende kanalen heen. Niet alleen is dat goed voor SEO, het helpt ook om betrouwbaar over te komen. Content is key!
Jouw Tone of Voice
Klanten willen persoonlijk benaderd worden en niet het gevoel hebben dat ze communiceren met een robot. Bij Are creëren we een uniek karakter voor je merk. Een sterke merkidentiteit roept emoties op en zal gegarandeerd in de smaak vallen bij je doelpubliek.
Jouw merk,...
jouw verhaal
“If your stories are all about your products and services, that’s not storytelling. It’s a brochure.”
Elke agency kan content voorzien. Maar het belangrijkste is dat jouw doelgroep je bedrijf onthoudt. De essentie is dus niet vergeten te worden nadat ze een eenmalige actie hebben uitgevoerd. Hierbij speelt Are op de emoties van jouw doelgroep. Storytelling is een krachtige strategie om een band te creëren met jouw gebruikers. Het maakt je bedrijf menselijker en zorgt voor meer diepgang en brand recognition.
Content kent meer dan één vorm
Nadat we jouw doelgroep hebben geanalyseerd, kunnen we achterhalen welke soort content voor jouw merk past. Content kan allerlei vormen aannemen: van blogposts en downloads, maar ook video, infographics en podcasts. Video is een interessante vorm van content om brand engagement te creëren. Niet alleen worden filmpjes frequent bekeken en gedeeld, ze scoren ook goed in zoekalgoritmes. Ook via audio kan je experten uit jouw vakgebied aan het woord laten. Zeker wanneer je je in een niche bevindt, zijn podcasts een goede strategie.
Engagement via...
verschillende kanalen
Na onze uitgebreide analyse voorzien we allerlei soorten content. Ook zullen we bepalen welke kanalen we inschakelen voor jouw bedrijf. De content kan variëren per kanaal, dit zullen we geleidelijk aan ontdekken. De kanalen zijn vrij uiteenlopend: Facebook, Instagram, Twitter, Youtube, etc. De mogelijkheden zijn eindeloos.
Benieuwd hoe jouw Brand Engagement eruit kan zien?
Maak vrijblijvend een afspraak met ons en we bekijken samen hoe wij jouw Brand Engagement kunnen creëren. Helemaal gratis en zonder enige verplichting.