Skip to main content

Optimaal gebruik maken van lokale SEO voor je bedrijf

Niet elk bedrijf zal baat hebben bij het gebruik van lokale SEO-technieken, maar het is een nuttig gebied voor veel kleine bedrijven. Als je je producten of services lokaal verkoopt, moet je ze promoten bij mensen die zoeken naar wat ze in jouw regio nodig hebben. Lokale SEO kan moeilijk zijn om correct te krijgen, vooral wanneer je probeert lokale zoekwoorden op een natuurlijke manier in je content te passen. Er zijn verschillende belangrijke aandachtspunten naast meer algemene SEO best practices. Met de opkomst van mobiele zoekopdrachten is het gebruik van lokale SEO-services belangrijker dan ooit, dus het is essentieel om het goed te doen.

Mobiel en stem-zoeken

Het gebruik van mobiel internet is in 2016 voor het eerst vaker gebruikt dan gebruik van de desktop. Het groeide van minder dan 5 procent van de geladen pagina’s in 2010 naar 51,3 procent in 2016. Niet alleen gebruiken mensen mobiele apparaten meer dan ooit, maar Google zegt ook dat (in de VS) 41 procent van de volwassenen en meer dan de helft van de tieners gebruikt stem-zoeken dagelijks. Dit zijn essentiële statistieken om rekening te houden met lokale SEO. Iets om over na te denken in verband met lokale SEO is de manier waarop mensen stem-zoeken gebruiken. Ze kunnen bijvoorbeeld om iets “in mijn buurt” vragen en vervolgens een kaarttoepassing gebruiken om door hun opties te bladeren.

Optimaal gebruik maken van lokale SEO voor je bedrijf

Lokale content natuurlijk houden

Lokale zoekwoorden en woordgroepen moeten worden opgenomen in de content als je je lokale bedrijf wilt promoten. Dit kan echter lastig lijken om te doen, en veel mensen krijgen het fout. Je wilt geen plaatsnamen in irrelevante content plaatsen. Als je lokale SEO-diensten van een professional gebruikt, zullen zij jou altijd relevante lokale content bieden. Als je bijvoorbeeld jouw fitnessbedrijf in Oxford wilt promoten, kan je een blogpost gebruiken over de beste looproutes in en rond Oxford.

Bedrijfsvermeldingen zijn belangrijk

De Gouden Gids is misschien niet zo relevant als het ooit was, maar om je bedrijf op de juiste plaatsen te krijgen, doet het er nog steeds toe. In plaats van een advertentie in het telefoonboek af te drukken, moet je nu je bedrijf online op belangrijke plaatsen vermelden. Dit omvat het claimen van jouw Google Mijn Bedrijf-pagina, die ervoor zorgt dat jouw bedrijf gemakkelijk te vinden is in Google Maps en bovenaan de pagina’s met zoekresultaten van zoekmachines wordt weergegeven.

Optimaal gebruik maken van lokale SEO voor je bedrijf

Je pagina moet voldoende informatie bevatten, waaronder een duidelijke beschrijving, openingstijden, contactinformatie en foto’s. Lokale SEO-services kunnen je de hulpmiddelen bieden die je nodig hebt om zowel je on-page als off-page SEO te sorteren, inclusief het invullen van je GMB-pagina.

Besteed tijd aan het cultiveren van positieve recensies

Recensies kunnen een groot verschil maken voor hoe mensen jouw bedrijf ervaren. En wanneer ze op zoek zijn naar lokale bedrijven, zijn ze misschien op pad en nemen ze snel een beslissing over hun telefoon of een ander mobiel apparaat. Je reviews en ratings zijn waarschijnlijk een van de dingen waarmee zij rekening houden om hun keuze sneller te maken. Je kunt mensen aanmoedigen om goede beoordelingen achter te laten, maar een van de belangrijkste dingen om te doen, is reageren op beoordelingen. Je kunt jezelf presenteren als een vriendelijk lokaal bedrijf, zelfs als beoordelingen niet zo positief zijn.

Optimaal gebruik maken van lokale SEO voor je bedrijf

Krijg je lokale SEO goed als je je bedrijf wilt promoten bij lokale mensen. Of je bedrijf nu online of offline is, het is essentieel om in te loggen op je lokale gemeenschap.

areagency

Author areagency

More posts by areagency

Leave a Reply