Rond

Situatieschets

Rond is een ambitieuze startup die resoluut verandering wil brengen aan een product dat reeds 70 jaar onaangeroerd is gebleven… Het stopcontact.

Met een rond, strak en minimalistisch design biedt Rond een meerwaarde in elk interieur. Hierbij is het installatieproces ook een grote meerwaarde, doordat er met het ronde design op een eenvoudige manier tijd en geld wordt uitgespaard.

Onze uitdaging

Rond heeft een ontzettend goed product en wil snel groeien. Daarom kwamen ze tot bij Are Agency met een uniek voorstel.

Even wat context. Rond wil zich graag richten op 4 doelgroepen: particulieren, installateurs, architecten en projectmanagers.

Hierbij is er een duidelijk onderscheid tussen de waarde van een particulier die klant wordt voor één project, installateurs en architecten voor lopende en komende projecten, en projectmanagers voor grote projecten.

Op basis van dit gegeven, stelde Rond een sleutel op die de waarde bepaalt van deze verschillende doelgroepen. Elke doelgroep krijgt hierbij een verschillende waarde toegekend.

En nu het voorstel. Met bovenstaande sleutel stelden ze een puntensysteem op. Op maandelijkse basis werd bekeken hoeveel contactaanvragen er binnen kwamen via telefoon, mail of contactformulier. Per contactaanvraag wordt bepaald tot welke doelgroep deze contactpersoon behoort, en wordt er een waarde toegekend. Op maandelijkse basis wordt zo bekeken of Rond hun targets binnenhaalt door alle waardes op te tellen.

De samenwerking met Are Agency verloopt dan als volgt. Op voorhand wordt bepaald welk totale waarde ze minstens willen halen als het totaal contactaanvragen wordt opgeteld.

Aan Are Agency dus de opdracht om dit doel te bepalen. Bereiken wij een waarde binnen het opgestelde doel, dan krijgen wij een vast bedrag. Behalen wij meer waarde dan het doel dat was opgesteld, dan hield dit een vaste bonus in voor Are Agency. Dit werkte uiteraard ook omgekeerd, waarbij er ook een vast bedrag werd  afgetrokken als de doelen niet gehaald worden.

Een leuke uitdaging dus, waar wij met Are Agency graag mee aan de slag gaan.

Plan van aanpak

Bij het begin van onze samenwerking, waren wij alvast aan de slag gegaan met een volledig nieuwe website. Met duidelijke landingspagina’s, homepagina, informatiepagina’s en contactmogelijkheden. Dit maakt dat wij ook goede controle hebben over de pagina’s waar wij advertentiebezoekers met onze campagnes naar toe leiden.

Met deze goede basis zijn we dus van start gaan met een goede strategie en aanpak voor social advertising

  • Retargeting
  • Social Media campagnes
  • Locatie gebaseerde event campagnes
  • Conversieoptimalisatie

Resultaat

Om de resultaten van de nieuwe aanpak en campagnes te zien, bekijken we de data van de maand voor de start van onze campagnes, tot de data een maand na de start. In onderstaande grafiek zie je in het oranje de start van de campagne.

Om een beter beeld te krijgen op de impact van onze campagnes, kan je op volgende grafiek zien dat we na 2 weken al aan het aantal contactaanvragen zaten dan in de maand ervoor werden behaald.

Bezoek Rond

Een succesvolle campagne voor jouw bedrijf?