Harper’s Beauty: experts in nagelverzorging en styling

Een goede vier jaar geleden stampte oprichtster Evelien Anthonis Harper’s Beauty uit de grond. Voor de naam baseerde ze zich op haar kleine schat. Het dochtertje gaat namelijk door het leven onder de naam Harper. De naam van haar beauty business was op deze manier dan ook snel gekozen.

Ondertussen bestaat het team van Harper’s Beauty uit 18 knappe handen met al even prachtige nagels.

Website die uit zijn voegen barst

Op korte tijd groeide Harper’s Beauty uit tot een heuse groothandelaar van cosmeticaproducten. Het gevolg hiervan was dat de oude website en webshop de groei niet konden volgen. 

Het was hoog tijd voor een nieuwe en betere website die al hun diensten op een duidelijke manier weergeeft. Met daarbovenop een webshop die geen limieten bevat, zodat het een groei in de toekomst niet stuit.

Zoeken van een spelt in een hooiberg

De vorige webshop had geen duidelijke structuur. Daarom voelde het voor klanten al snel aan als zoeken naar een spelt in een hooiberg. We hebben eerst een uitgebreide analyse uitgevoerd van de oude webshop. Op basis van deze analyse hebben we een structuur op poten gezet voor de nieuwe webshop.

Met de resultaten van deze analyse zijn onze web developers aan de slag gegaan met het vervaardigen van een online winkel voor Harper’s Beauty. Via het Content Management Systeem WooCommerce hebben ze een webshop gecreëerd om je vingers (of nagels in dit geval) van af te likken. 

Het voordeel van een WooCommerce webshop is dat het team van Harper’s Beauty na de lancering ongelimiteerd producten toevoegt aan de online winkel zonder dat ze extra kosten betalen.

De weg naar Harper

Naast het maken van een nieuwe webshop. Hebben we bij Are Agency ook gezorgd voor een stroom van verkeer naar deze nieuwe online winkel.

Via Google Ads hebben we twee soorten campagnes op poten gezet:

  • Retargeting: Bezoekers die de website bezochten, maar geen actie uitvoerde.
  • Webshop retargeting: Bezoekers die hun winkelmandje achterlieten en de webshop verlieten zonder over te gaan tot een aankoop.

Onze overwinning

De maandelijkse omzet van Harper’s Beauty steeg met 68%. Met een beperkt budget creëerden we alsnog 40.000 nieuwe bezoekers op één jaar tijd. We realiseerde een kost per klik van €0.19. Met 19 cent koop je tegenwoordig niets meer in de winkel.

Klaar om je online marketing te laten fonkelen zoals de nageltjes van Harper’s Beauty?