Harpers Beauty

Situatieschets

Harpers beauty is een groothandelaar in cosmeticaproducten. Haar focus is producten te verkopen via een webshop.

Onze uitdaging

We kregen de opdracht om haar oude webshop te veranderen in een gloednieuwe webshop met daarbij horende digitale strategie.

Plan van aanpak

Webshop

Alvorens we van start gingen hebben we eerst een diepe analyse uitgevoerd op haar huidige (oude) webshop. We analyseerde hoe de structuur er nu uitzag. Vervolgens hebben we deze structuur geoptimaliseerd zodat de navigatie van haar website en webshop duidelijk was voor potentiële klanten. Nadien gingen we direct aan de slag met een eerste nieuwe versie. Evelien de zaakvoerster gaf ons duidelijk aan wat voor haar belangrijk en waar ze uniek in was.

Online marketing

De volgende stap was ervoor te zorgen dat ze meer conversie kon realiseren. Harpers Beauty is een gekende onderneming in Herentals maar enkel vaste klanten kwamen steeds terug. De nood aan nieuwe klanten moest ervoor zorgen dat Evelien sneller kon groeien.

De weg naar Harper

Tijdens onze analyse zagen we dat Harpers Beauty haar grootste trafiek gegenereerd werd via “direct” en “organisch”. Dus hebben we verschillende soorten advertenties geschreven aan de hand van haar organische trafiek.

Tijdens onze analyse (oude webshop) zagen we dat bezoekers vaak hun winkelmandje achterlieten. We creëerden hiervoor 2 type campagne.

  • Retargetting: bezoekers die de website bezoekt en geen actie uitvoerde.
  • Webshop retargetting: bezoekers die hun winkelmandje achterlieten lieten.

We creëerden een e-mail marketing flow voor bezoekers waarbij ze een mail kregen om hun winkelmandje af te ronden.

Social proof

Klanten kopen enkel als ze zien dat andere mensen het ook doen. Daarom wordt elke aankoop getoond waarbij we de Voornaam en locatie tonen (rekening houdend met GDPR)

Resultaat

Haar webshop kreeg een totaal nieuwe look en haar maandelijkse omzet steeg met 68%. Omdat haar budget beperkt was creëerden we alsnog 40.000 nieuwe bezoekers op één jaar tijd. We realiseerde een kost per klik van €0.19.

Op 6 maanden tijd realiseerde we 523 transacties en dankzij onze e-mail flow (winkelmandje) genereerden we op 3 maanden tijd 67 extra conversies.

Bezoek Harpers Beauty

Meer klanten naar jou webshop leiden?