Waarom je een website manager nodig hebt.


Waarom je een website manager nodig hebt.

De online wereld wordt steeds groter en complexer, om je site goed te kunnen bouwen en onderhouden is een websitebeheerder de sleutel.

Het beheren van een website in de moderne markt is een taak die de volledige aandacht van een persoon vereist. Het kan niet worden voltooid als een bijrol van een drukke bedrijfseigenaar, omdat de rollen die een websitebeheerder moet aannemen gewoon te groot zijn. Er is een breed scala van verschillende gebieden en expertises nodig die moeten worden behandeld bij het beheren van een website. Dit gaat van het toevoegen van de content tot het updaten van SEO en het controleren op updates & problemen.

Een bakker is graag bezig met brood te bakken en zijn zaak te runnen. Jammer genoeg heeft deze vaak geen brood gegeten van webdesign en optimalisatie.
Doet hij dit wel, dan komt hij vaak uit bij “doe-het-zelf” websites zoals Wix of Squarespace die ervoor zorgen dat je online staat maar slechts heel beperkt.
Vaak kost dit meer tijd (en dus geld) en kopzorgen dan nodig is.

Waarom je een website manager nodig hebt

KMO-eigenaars vermijden vaak het inhuren van een websitebeheerder in de hoop geld te besparen. Maar dit is een vergissing en maakt hen benadeeld ten opzichte van andere ondernemers die al in deze service hebben geïnvesteerd. In plaats van het idee af te wijzen om intern een full-time websitebeheerder voor hun bedrijf in te huren, moeten ze nadenken over outsourcing. Via outsourcing kunnen ze de volledige diensten van een websitebeheerder krijgen voor een fractie van de kosten. Er zijn een aantal hoofdrollen die een sitebeheerder op zich neemt :

 

Content toevoegen

Iedereen met een beetje technische kennis kan toegang krijgen tot de back-end van een website en content aan de pagina’s toevoegen. Deze content kan zelfs aantrekkelijk en opwindend zijn, maar deze wordt niet getarget, tenzij de persoon die verantwoordelijk is voor het toevoegen van content over het juiste niveau van expertise beschikt.

Een websitebeheerder begrijpt dat content perfect moet passen in de doelstellingen achter de betreffende website. Het moet overeenkomen met de doelgroep van het bedrijf en ervoor zorgen dat ze altijd willen blijven browsen. De positie op de website moet ook zorgvuldig worden geselecteerd. Het laatste wat ondernemers willen, is een website die overvol lijkt of vol zit met informatie. In plaats daarvan moet een website gemakkelijk te navigeren zijn en te begrijpen met zorgvuldig geplaatste content (denk hierbij aan opbouw elementen en menu-structuur). Dit is precies wat een websitebeheerder zal garanderen.

Waarom je een website manager nodig hebt

Daarnaast zal een websitebeheerder niet alleen kijken naar hoe de content wordt toegevoegd, maar wanneer. Websites moeten regelmatig worden bijgewerkt met nieuwe content die uiteindelijk van invloed kan zijn op de positie van de site. De tijd dat content wordt toegevoegd, moet nauwkeurig zijn en overeenkomen met de gebruikersgewoonten van klanten voor dat specifieke bedrijf.

SEO

Online marketing is een zeer specifieke vaardigheid. Zelfs de woorden die je op je site wilt gebruiken, kunnen uiteindelijk van invloed zijn op positie binnenin zoekmachines. Dit is de reden waarom ondernemers altijd een ervaren websitebeheerder nodig hebben die de complexiteit van SEO begrijpt. Met een manager wordt een site regelmatig bijgewerkt om te voldoen aan verschillende SEO-vereisten en om ervoor te zorgen dat de site meer verkeer ontvangt.

SEO is niet iets dat bedrijfseigenaren in hun vrije tijd kunnen voltooien. Om het beste resultaat van SEO te krijgen, heeft een site constante zorg en aandacht nodig met een nauwkeurig onderzoek van de belangrijkste details. Denk hierbij aan een zoekwoordonderzoek en opvolging van de ranking. Een websitebeheerder leeft en ademt alles webgerelateerd. Ze begrijpen precies wat ervoor zorgt dat de positie van je website stijgt en wat het kan tegenhouden.

Waarom je een website manager nodig hebt

Onderliggende problemen

Een websitebeheerder zal ook eventuele problemen die zichtbaar zijn op de website controleren en oplossen. Er zijn verschillende redenen waarom je conversiepercentage mogelijk laag is op je website. Het kan zo simpel zijn als een enkele afbeelding die gebruikers uitschakelt. Of misschien is dit het algemene ontwerp van je site. Een websitemanager zal alle details beoordelen en regelmatig wijzigingen aanbrengen om ervoor te zorgen dat de site de optimale eerste indruk oplevert.

Het gaat natuurlijk verder dan dit, denk ook aan updates, back-ups en beveiliging van je website.
Gaat je website offline, wat nu?
Bij een goede partij ontzorgd deze je volledig en neemt al deze taken op zich. Zo kan jij als ondernemer doen wat je graag doet, namelijk ondernemen.

Een websitebeheerder is dus een absoluut noodzakelijke service voor elke ondernemer, groot of klein.