Wat is een online marketing strategie?

Online marketing is een heel breed begrip. Het omvat een hele reeks mogelijkheden voor jouw onderneming. Met een online marketing strategie beslis jij voor jezelf via welke kanalen je je doelpubliek wilt bereiken. 

Door gebruik te maken van de juiste kanalen begeleid je je prospects doorheen hun aankoopproces totdat ze uiteindelijk je klanten worden. Om te weten welke kanalen je wilt inzetten is het belangrijk dat je op volgende vragen een duidelijk antwoord formuleert:

  • Wie is je doelpubliek?
  • Wat zijn de doelen die je wilt bereiken?

Onze online marketing strategie bepalen wij op basis van de Customer Value Journey. Met dit model leren we je graag kennismaken tijdens onze training. 

Customer Value Journey in een notendop

Dit model staat ons toe om je doelpubliek vanaf minuut één te begeleiden tot een aankoop. Daarbovenop laat de Customer Value Journey ons ook toe om jouw klanten om te vormen tot je brand ambassadors. Het is belangrijk dat je ook klanten na hun aankoop voorziet van de nodige advertenties en content. 

De Customer Value Journey verdeelt het aankoopproces van je prospects op in 8 stappen. Bij elke stap bepaal jij heel eenvoudig welke content en middelen je gaat inzetten.

Waarom onze training online marketing strategie volgen?

Het bepalen van je online marketing aanpak gaat gepaard met onzekerheden en keuzestress. 

Dankzij onze training helpen we je af van deze onzekerheden en keuzestress. Een goede online marketing strategie is noodzakelijk als jij het meeste uit je marketing wilt halen. Op deze manier behaal jij je doelstellingen. 

192

hebben deze training reeds gevolgd

94

van alle trainingen werden gevolgd door ondernemers

353

studenten volgen onze lessen

Maak een einde aan het natte vinger werk

Behoor jij tot onze doelgroep?

  • Je hebt je eigen onderneming, maar weet van toeten noch blazen over hoe jij online marketing inzet voor je onderneming.
  • Je wilt geen tijd en geld meer verliezen door in het wilde weg wat te doen. 
  • Je wilt achterhalen hoe je bepaalt wie je doelpubliek is.

Kies doelbewust je eindbestemming

Onze experts krijgen de kriebels op het lijf als ze horen dat je op goed geluk je marketingmiddelen inzet. Dat is de reden waarom we jou leren hoe je een online marketing strategie opmaakt.

We zetten nog even alles wat jij leert tijdens je training op een rijtje:

  • Bepalen van je doelpubliek.
  • Achterhalen op welke kanalen je doelpubliek actief is.
  • Leren hoe je je doelpubliek bereikt op deze kanalen.

120

Tijdsduur training

399

Kostprijs training

100

inbrengbaar als opleidingskost

Jouw trainer: Ruben Baestaens

Founder & Performance Marketeer bij Are Agency

Tijdens zijn opleiding Marketing aan Karel De Grote Hogeschool begon het bij Ruben te kriebelen om zelf iets te starten. In zijn tweede jaar zette hij de stap naar een eenmanszaak. Hij vatte ook het BRYO-traject bij VOKA aan waarbij hij op een gegeven moment de opportuniteit kreeg om te gaan spreken. Deze opdracht groeide al snel uit naar een resem spreekopdrachten bij o.a. VOKA, Syntra, MNM let’s get digital en verschillende scholen op vaste basis. Sinds 2018 geeft hij deeltijds les als docent Digital Marketing bij Thomas More.

Ruben houdt zich dagdagelijks bezig met alles online en digitaal, al ligt zijn expertise net iets meer op het social media advertising en re-targeting aspect om nieuwe klanten te genereren voor jouw zaak.

“Marketing is no longer about the stuff that you make, but about the stories you tell.”

Ik wil deze training volgen!