Hoe je website als KMO up to date houden?

  • HOE JE WEBSITE ALS KMO UP TO DATE HOUDEN

Vandaag de dag beschikt zo goed als elke KMO over een eigen website. Nu is er natuurlijk meer aan de hand dan enkel het bestaan ervan. Een vaak wederkerende tendens, bij websites met een leeftijd van 2 jaar of ouder, is dat deze niet meer up to date zijn of gebruiksvriendelijk.

 

Vaak voorkomende problemen bij KMO websites?

Veelal zien we dat websites die al even online staan niet mobile friendly zijn. Hiermee wordt bedoeld dat wanneer klanten de website op hun smartphone of tablet openen deze niet op de correcte manier weergegeven wordt. Gevolg hiervan is dat bezoekers vaak afhaken bij het bekijken van de site. Zo krijg je een hoge bounce rate en gaan veel potentiële klanten verloren…

 

Andere problemen die zich voordoen is dat de site niet beschikt over een goed reactievermogen. Het laden van de gewenste pagina neemt veel tijd in beslag, de foto’s op de website hebben een hoog pixel-gehalte, er is nergens een call to action button te bespeuren… Allemaal problemen die je als KMO gemakkelijk kan voorkomen.

 

Extra voordelen aan het vernieuwen of up-to-date houden van de website

Buiten het feit dat een nieuwe website mobile friendly is, zal het zorgen voor meer awareness. Vandaag de dag bekijkt de meerderheid van de mensen een website via de smartphone. Én daarbovenop komt nog eens dat Google mobile friendly sites bovenaan in de zoekresultaten plaatst.

 

Een goede uitstraling van de website betekent een extra toename in vertrouwen bij de klant. Wanneer het reactievermogen van de website hoog ligt, zullen klanten sneller en vaker doorklikken. Enkele voorbeelden die kunnen helpen bij een verhoging van het reactievermogen: het introduceren van een call to action knop, foto’s met hoge kwaliteit implementeren, gebruik maken van meta tags …

 

Dit laatste moeten we misschien nog even kort toelichten. Een meta-tag is als het een ware een onzichtbare knop die je vast hangt aan een bepaald document of woord op je website. Via een meta-tag kan je extra beschrijvende informatie toevoegen aan een webpagina. Wanneer bezoekers op het web op zoek gaan naar de meta-tag in kwestie worden ze automatisch gestuurd naar de pagina waarop deze ingesteld is. Een meta-tag zorgt ervoor dat bezoekers snel bij de gewenste informatie terecht komen. Het is dus zeker interessant voor het genereren van meer verkeer naar je website. Daarbovenop is het zeer gebruiksvriendelijk.

Maak geen te grote kost

Voor het laten maken van een nieuwe website hoor je soms dat je een grote som geld moet neertellen. Echter hoeft dit niet het geval te zijn! Om een voorbeeld te geven zijn wij hier bij Are Agency een budget vriendelijk bedrijf met kwaliteit hoog in het vaandel.

Maken van een nieuwe website hoeft geen grote opgave te zijn. Er hangen tal van voordelen aan vast en je wint er meer mee dan dat je verliest. Het biedt voordelen voor de klant en voor je eigen KMO. Als je website nog in orde is maar een opfrisbeurt kan gebruiken, is het altijd mogelijk om met behulp van een WordPress onderhoudspakket ervoor te zorgen dat deze optimaal presteert.

HOE JE WEBSITE ALS KMO UP TO DATE HOUDEN