FASE 3 : SUBSCRIBE

In deze fase kent je potentiële klant je bedrijf en is al wat interactie gebeurd.

Ze bezochten misschien al eens je website of sociale media. Als je op dit moment de contactgegevens van deze persoon niet te pakken krijgt, is de kans groot dat ze niet terugkeren naar je website.
Waarom? Omdat mensen vandaag de dag overal in contact komen met marketing en reclame van allerhande bedrijven.
Zelfs als je een super website hebt en interessante content, is het altijd beter om nog een connectie te behouden met je potentiële klant. Dit doen we meestal door een email adres te vragen, waarmee we de klant later kunnen contacteren.
Vaak word hier gebruik gemaakt van zogenaamde “ethical bribes”, waarbij de klant zijn/haar email invult in ruil voor bijvoorbeeld:

  • een maandelijkse nieuwsbrief met tips & tricks
  • kans te maken op een waardebon
  • een cadeautje bij de volgende aankoop
HOE PAKKEN WE DIT AAN
  • Emails & nieuwsbrieven
  • Content in ruil voor contactinformatie
  • De bezoekers van je website opvolgen
  • Digitale reclame campagnes
Voorbeeld

Je organiseert een webinar waarbij je een demonstratie geeft van je producten en vragen beantwoord. Om in te schrijven voor de webinar vullen mensen hun naam en email adres in.