Morres: eeuwenoude ambacht tot bij u in de woonkamer

1909, een jaar waarin niet veel bewonderenswaardig plaatsvond. Wel het jaar dat in Hulst de meubelzaak Morres uit de grond werd gestampt. Het begin van een eeuwenoude familiezaak die nu meer dan 100 jaar later zijn wortels tot in de verste uithoeken van de Benelux heeft zitten. 

Een kleine 50 jaar later was Morres de allereerste winkel die aan verkoop op afstand deed. Via de telefoon kon je bellen naar de winkel en je meubels bestellen. Door deze revolutionaire verkoopmethode vormde Morres zich al snel om tot retailer van meubels waarbij ze ook hun eigen merken toevoegden aan hun assortiment.

Materialistische jaren ‘80

De jaren ’80 zijn een zwarte bladzijde in de geschiedenis van Morres. Door de opkomst van grote winkelketens zoals Ikea daalde hun aandeel in de markt drastisch. Morres geraakte in een neerwaartse spiraal verzeild totdat ze uiteindelijk niet meer waren dan een ordinaire meubelzaak.

Niet bij de pakken blijven zitten

Morres legde zich niet neer bij zijn lot als doodnormale meubelzaak. Dankzij een goed management en een sterke wil is het Morres gelukt om uit het diepe dal te klimmen waar het zich in bevond. 

Morres slaagt er in zich te profileren als dé speciaalzaak voor wonen en slapen in de Benelux.

Wij dragen ons steentje bij aan de groei

Bij Are Agency hebben we Morres geholpen met het behouden van zijn positie in de markt. Het is in deze tijden ook heel belangrijk om online aanwezig te zijn, maar ook om vindbaar te zijn. We hebben Morres geholpen met ook online hun doelpubliek bij te staan als speciaalzaak in wonen en slapen. 

We hebben Morres helpen groeien door in te zetten op:

  • Search Engine Optimization

SEO is een verzameling van allerlei technieken die erop gericht zijn jouw website of webshop te optimaliseren voor Google. We hebben de website van Morres helemaal binnenstebuiten gekeerd om te zien hoe deze scoort op vlak van SEO. Na deze analyse zijn we begonnen met het aanpakken van de pijnpunten, zodat Morres op een organische manier vindbaar is in Google.

  • Google Ads

Via Google Ads bereik je je doelpubliek op relevante momenten. We hebben verschillende advertenties gemaakt en deze op het juiste moment aan het doelpubliek van Morres laten zien.

Het resultaat? Een stijging in het aantal kwalitatieve leads.

  • Sociale Media Ads

Sociale media is de nummer één online tijdsbesteding van je doelpubliek. Voor Morres hebben we hier handig gebruik van gemaakt. Door te adverteren via sociale media bereikten we potentiële klanten van Morres op een plaats waar ze graag zijn. Hierdoor voelt je reclame niet aan als reclame, maar als een waardevol gegeven. 

Wil jij je online marketing inrichten zoals Morres dat doet voor zijn klanten?