Morres

Situatieschets

Morres Meubelen is de grootste woon- en slaapspecialist van Nederland en België. In hun winkel van maar liefst 40 000 m² vind je meer dan 250 verschillende merken terug. In deze grote winkel vind je meubels in alle denkbare stijlen, een afdeling slapen met een uniek slaap test center, een kinderafdeling, alle denkbare woonaccessoires, bed-en badtextiel, een Ritualsshop, een verlichtingsafdeling, uitgebreide afdeling woonstoffering en een afdeling koken en tafelen. Naast hun ruime assortiment staan ze je ook bij in gratis interieur-en kleuradvies.

Onze uitdaging

Morres had net de overstap gemaakt naar een volledig nieuwe datagedreven website/shop waarbij in eerste instantie heel wat fout ging. Ze donderden volledig uit de SERP. Hier moest iets aan gedaan worden.

Wij hebben een volledig re-directieplan opgesteld van meer dan 4000 links om zo snel mogelijk terug bovenaan in de zoekmachines te staan. Na uitvoering zagen we langszaam maar zeker, week op week verbetering.

Vanwege de eerste aangename samenwerking hebben we hierna een stap verder gezet. Nu kwam het echte werk, namelijk heel hun digitale marketing optimaliseren en Morres 2.0 op de markt brengen.

Categorie:

Plan van aanpak

Morres 2.0

Alvorens we van start gingen, hebben we eerst Morres 2.0 in kaart gebracht. Naast de traditionele werking die Morres hanteert hebben we nieuwe opportuniteiten gevonden. De focus die we wilden gebruiken was hospitality en leisure vanuit de propositie dé speciaalzaak voor wonen en slapen.

Creativiteit, specialisme, betrouwbaarheid en service zijn de continue onderliggende dragers in al haar handelen.

Het dagje Morressen op een hedendaagse manier inhoud geven vraagt een brede scoop op de maatschappij van alle betrokkenen die verantwoordelijk zijn voor het verder uitbouwen en nog succesvoller maken van de Morres Woon(warenhuis)formule.

De digitale customer journey strategie voor Morres is haar consumenten veel woonplezier te geven gedurende de totale klantreis: vanaf het oriëntatiemoment thuis of in de winkel tot en met langdurig gebruik en evt. behoefte aan aftersales en/of vervanging.

Doelgroep analyse

De eerste stap was het analyseren van haar doelgroep en wie in haar digitale customer journey past. We hebben 5 doelgroepen gemaakt met elks hun eigen customer journey en tone of voice.

Hiervoor hebben we de 3 media’s gebruikt:

  • Eigen media
  • Verdiende media
  • Betaalde media

Meten is weten

Omdat onze sterkte digitale marketing is moest alles meetbaar worden gemaakt. Google Analytics is een goede stap in de juiste richting maar niet voldoende om conclusie te trekken en te optimaliseren. Daarom zijn we gaan werken met Hubspot om dit te integreren binnen de werkwijze van Morres. Als Hubspot Partner Agency hebben we snel en efficiënt alles opgezet.

Resultaat

Het lanceren van Morres 2.0 was een groot succes! We genereerde 38% meer bezoekers en 54% meer conversie. (3).

Thank you Are Agency, with your help, we have been able to use Hubspot as a powerful marketing tool. In addition, we have been helped to create and optimize our online marketing strategy. Definitely highly recommended.

Kirsten Van Goethem – Marketing Manager Morres Wonen BV