Brand Awareness

Brand awareness bepaalt in welke mate potentiële klanten vertrouwd zijn met je merk. Waarom moet je hiermee bezig zijn? Het is essentieel om je te onderscheiden van de concurrent wanneer je een nieuw product of service op de markt brengt.

If your business is not on the internet, then your business will be out of business.

Bill GatesMicrosoft Founder

Welk type product/dienst heb jij?

Voor we dieper gaan in de kern van jouw bedrijf, stellen we je eerst de vraag: "Wat voor type product/dienst biedt jouw bedrijf aan?". Bij Are Agency onderscheiden we 2 soorten die cruciaal zijn in onze online online strategie:

  • Actieve nood

  • Latente nood

Hier gaat het over producten, diensten of merken waarnaar de consument actief op zoek gaat. Een nood die dringend verzadigd moet worden. Je hebt een nieuwe auto nodig, je smartphone is stuk, het toiletpapier is op, ...

Top Of Mind Awareness

Wij zijn het er allemaal mee eens dat het merendeel van de consumenten het internet gebruikt als ze een oplossing zoeken. Dit is het moment waar jouw bedrijf de Top Of Mind moet zijn. Zo niet gaan ze naar de concurrenten om daar jouw product of dienst te vinden.

Doelgroep bepalen

De doelgroepanalyse speelt een belangrijke rol in het opstellen van een online groei strategie. Het doel van deze analyse is om te onderzoeken welke groep het meest waarschijnlijk jouw product gaat kopen en hoe wij hen het best kunnen benaderen.

Nu we weten wie wie jouw doelgroep is, kunnen we beginnen met het opstellen van verschillende campagnes.

Doelstellingen vastleggen

Eerst analyseren we welke producten/diensten het meeste omzet genereren. Vervolgens maken we een inschatting van hoeveel bezoekers je op je site nodig hebt om één verkoop te generen.

Zoekwoorden

We selecteren een aantal zoekwoorden die relevant zijn voor jouw website en waarvan we vermoeden dat de potentiële klant daarop zoekt. Hiervoor maken we gebruik van een interne zoekwoordanalyse.

Bij Are Agency gebruiken we onze eigen methodologie:

  • Keywords: Een lijst van allemaal keywords
  • Value Journey: Intern bepalen we of we deze keywords gebruiken of niet
  • Monthly Searches: Hoeveel keer een bepaalde keyword wordt gezocht
  • Top 5: Hier zien we of jouw bedrijf in de top 5 belandt in de zoekresulaten
  • CPC: De kost voor een keyword
  • Competition: Hoe groot is de concurrentie voor een bepaald keyword
  • Concurrentie: wat bepaalt de eerste positie
    • maandelijkse trafiek
    • gem. kost per maand
    • aantal keywords
Campagne opmaken

Op basis van alle voorafgaand, bepaalde elementen stellen we een campagne op.

Markt bepalen

Vervolgens bepalen we de markt waar we onze campagnes zullen tonen.

Ons stappenplan

Dit zijn noden waarmee je als consument niet bewust bezig bent. Denk maar aan een leuk nieuw gadget of een lekker nieuw biertje. Bij latente noden zal de nadruk eerder liggen op manieren om tot bij die consument te komen die niet specifiek op zoek is naar jou.

Brand Awareness

In deze strategie zorgen we ervoor dat potentiële klanten jouw bedrijf leren kennen. Zodat wanneer de nood hoog wordt ze bij jou terecht komen.

Doelgroep bepalen

De doelgroepanalyse speelt een belangrijke rol in het formuleren en optuigen van een online groei strategie. Het doel van de doelgroepanalyse is om te onderzoeken welke groep het meest waarschijnlijk jouw product gaat kopen en hoe wij hen kunnen benaderen.

Nu we weten wie wie jouw doelgroep is, kunnen we beginnen met het opstellen van verschillende campagnes.

Doelstellingen vastleggen

We analyseren eerst welke producten/diensten het meeste omzet generen. Vervolgens maken we een inschatting van hoeveel bezoekers je op je site nodig hebt om één verkoop te generen.

Zoekwoorden

We selecteren een aantal zoekwoorden die relevant zijn voor jouw website en waarvan we vermoeden dat de potentiële klant daarop zoekt. Hiervoor maken we gebruik van een interne zoekwoordanalyse

Bij Are Agency gebruiken we onze eigen methodologie:

  • Keywords: een lijst van allemaal keywords
  • Value Journey: intern bepalen we of we deze keywords gebruiken of niet
  • Monthly Searches: Hoeveel keer een bepaalde keyword wordt gezocht
  • Top 5: Hier zien we of jouw bedrijf in de top 5 beland in de zoekresulaten
  • CPC: de kost voor een keyword
  • Competition: Hoe groot is de concurrentie voor een bepaalde keyword
  • Concurrentie: wie bepaalt de eerste positie
    • maandelijkse trafiek
    • gem. kost per maand
    • aantal keywords
Campagne opmaken

We selecteren een aantal zoekwoorden die relevant zijn voor jouw website en waarvan we vermoeden dat de potentiële klant daarop zoekt. Hiervoor maken we gebruik van een interne zoekwoordanalyse

Markt bepalen

Vervolgens bepalen we de markt waar we onze campagnes zullen tonen.

Onze stappenplan

Are way

Inspelen op de concurrentie is wat elk bedrijf doet. Kijk maar naar Coca-Cola en Pepsi of Burger King en McDonald's. Ook op online vlak kunnen we mensen kennis laten maken met jouw product of dienst als ze bij jouw concurrenten terecht komen. Op deze manier garanderen we 100% naamsbekendheid.

01. Doelgroepanalyse

We onderzoeken eerst jouw doelgroep.

02. Zoekwoordonderzoek

Welke keywords zijn goedkoop en/of interessant om te adverteren.

03. Campagne opstellen

We maken campagnes op en optimaliseren waar nodig is.

Voor deze klanten creëren wij Brand Awareness

Benieuwd hoe jouw Brand Awareness eruit kan zien?

Maak vrijblijvend een afspraak met ons en we bekijken samen hoe wij jouw Brand Awareness kunnen creëren. Helemaal gratis en zonder enige verplichting.