Aanmaken van een eigen Facebook bedrijfspagina

  • Aanmaken van een eigen Facebookpagina

Je leest het zo goed als overal: Het is belangrijk om als bedrijf aanwezig te zijn op sociale media. Het belangrijkste kan zelfs het medium Facebook zijn. Maar hoe maak je nu juist zo’n bedrijfspagina aan als je er geen weet van hebt? Laat ons u helpen.

Pagina aanmaken

Het eenvoudigste om je pagina te beheren is als je je pagina aanmaakt vanuit je persoonlijke Facebook account. Wanneer u ingelogd bent met uw persoonlijk profiel kan je rechts bovenaan het blauwe pijltje terugvinden naast de ‘startpagina’. Wanneer je hier op klikt verkrijg je de optie om een pagina aan te maken. Aanmaken van een eigen Facebookpagina
Hierna kies je vervolgens voor “Bedrijfspagina maken”


Zo eenvoudig is het om aan je bedrijfspagina te beginnen.

Categorie kiezen

Omdat er zoveel verschillende bedrijven bestaan, is er de keuze uit verschillende categorieën. Daarom is het belangrijk om de juiste keuze te maken. Voor de meeste KMO’s of bedrijven kunnen we ‘plaats of lokaal bedrijf’ aanraden. Bij deze optie kunnen er openingsuren toegevoegd worden en kan de klant in-checken. Als dit opties zijn die je liever niet ziet verschijnen op je pagina kunnen we verder nog ‘bedrijf,instelling of organisatie’ aanraden.

Voor iedereen is er de juiste keuze voorzien. Het is gewoon kwestie om correct te beginnen.

De volgende stap zal het invullen van uw bedrijfsactiviteit zijn en een Facebook Sjabloon te kiezen, en dan ben je officieel vertrokken.

Bedrijfsgegevens

Naar klanten toe is het natuurlijk belangrijk om je bedrijfsgegevens zo volledig en correct mogelijk in te vullen. Vergeet bij deze stap niet te kijken naar de URL ( de manier waarop je bedrijf weergegeven zal worden). Wat een leuk pluspunt is aan Facebook, is dat je een unieke domeinnaam kan instellen. Let er wel op dat deze eenvoudig is om te onthouden en snel terug te vinden is.

Om later promotie uit te voeren kan je deze naam ook hergebruiken. Je kan dit plaatsen op je website, folder en ander marketing materiaal. Op deze manier kan iedereen je bedrijf snel vinden.

Zorg er bij deze stap ook voor dat je kiest voor een goede profiel en coverfoto. Een wazige foto spreekt de klanten niet aan. Let er op dat wat je laat zien herkenbaar is voor iedereen.

Wat nu?

Nu je pagina volledig aangemaakt is en aan de buitenwereld getoond mag worden heb jij nog wat werk. Voeg zeker de bedrijfspagina toe aan je favoriete. Op deze manier kan je snel naar je pagina gaan en kijken wat er allemaal gebeurd is. Wanneer je je pagina toegevoegd hebt aan je favorieten, vind je deze terug aan de linkerkant in de navigatiebalk net onder het titeltje “snelkoppelingen”.

Wat moet er nog allemaal gebeuren:

  • Nodig al je vrienden uit om je pagina leuk te vinden. Je kan ook zeker en vast je gegevens via e-mail versturen.
  • Zorg ervoor dat je overal een Facebook logo aan toevoegt zodat je klanten ervan op de hoogte zijn dat ze je kunnen terugvinden.
  • Maak betalende advertenties zodat je doelgroep kennis kan maken met je kersverse pagina.

 

Zit je ergens vast bij het aanmaken van je bedrijfspagina?
Leg dan deze blog als stappenplan naast je Facebook, op deze manier kan je stap voor de stap volgen wat er aangeraden is.

Loop je toch nog ergens tegenaan? Geen probleem, dan stuur je ons een mailtje en helpen we je met plezier verder.