5 regels voor succesvolle sociale media advertenties


5 regels voor succesvolle sociale media advertenties

Je berichten bereiken waarschijnlijk slechts een klein deel van de mensen die jou volgen, tenzij je bereid bent te betalen voor meer exposure. Het beheersen van advertenties op sociale media is essentieel als je wilt dat je merk zijn boodschap niet alleen aan je bestaande volgers, maar ook aan nieuwe mensen geeft. Bekijk onze tips voor succesvolle social media-advertenties om er het beste van te maken.

1.     Ken jouw platform (en publiek)

Voordat je betaalt voor advertenties op sociale-mediaplatforms, moet je het platform dat je gebruikt, leren kennen. Als je al een platform hebt gebruikt voor organische betrokkenheid, moet je een idee hebben van de basis. Maar nu moet je bekend zijn met je advertentie-opties en wat het beste werkt op elk platform. Welke advertentiemethoden en -content zullen jouw publiek aantrekken op Facebook en wat heeft succes op Twitter of Instagram?

 

2.     Gebruik doelgroeptargeting

Om het geld dat je uitgeeft aan advertenties op sociale media zo veel mogelijk te besteden, moet je je richten op de juiste mensen. Het zou zonde zijn om reclame te maken voor mensen die zich niets aantrekken van wat je te bieden hebt. Om je publiek te bereiken, moet je de tools gebruiken die sociale-mediaplatforms je bieden als onderdeel van hun reclametools. Je moet mensen kunnen targeten die verschillende categorieën gebruiken, van locatie tot interesses.

5 Regels voor succesvolle sociale media advertenties

3.     Verbeter je kwaliteitsscore

Social media-platforms hebben meestal een soort kwaliteitsscore voor je zoekwoorden of advertenties. Op Google Adwords is het een kwaliteitsscore, maar deze wordt Relevancy Score op Facebook en Quality Adjusted Bid op Twitter genoemd. Hoe hoger jouw score, hoe hoger het aantal advertentievertoningen dat je voor jouw budget krijgt. Meer engagement voor je Facebook- en Twitter-berichten betekent een betere kwaliteitsscore voor je advertenties.

4.     Plaats de aantrekkelijkste content

Als je de betrokkenheid bij je berichten wilt verbeteren, moet je natuurlijk de mensen dingen geven waarin ze zijn geïnteresseerd. Het juist gebruiken van de content voor je advertenties is een belangrijk onderdeel van je sociale media. Dus, waar zoekt je publiek naar? Willen ze grappige video’s of informatieve white papers? Zijn ze op zoek naar een oplossing voor een plakkerig probleem? Je moet ze laten zien dat je waarde kunt bieden als zij jou volgen of jouw producten of diensten kopen.

5 Regels voor succesvolle sociale media advertenties

5.     Gebruik retargeting

Met remarketing of retargeting kan je mensen vastleggen die je site bezoeken, maar die mogelijk niet worden geconverteerd, evenals degenen die al klanten zijn. Met remarketing kan je deze mensen specifiek jouw advertenties laten zien en ze verleiden terug te brengen naar jouw website. Je weet dat deze mensen al belangstelling hebben getoond voor wat jij hen te bieden hebt. Remarketing is met name handig voor het promoten van aanbiedingen en het aanmoedigen van aanmeldingen.

 

Het gebruik van sociale media is van vitaal belang voor merken van vandaag. Als je er meer uit wilt halen, mag je de advertentiemogelijkheden niet missen. Beheer je gebruik van sociale media-advertenties om de aandacht te krijgen die je nodig hebt.