5 bruikbare ideeën voor betere en slimmere content marketing

  • 5 bruikbare content marketing ideeën.

Helaas bestaat er geen geheime tip die iedere marketeer gebruikt om gegarandeerd goede en nuttige content te maken. Er zijn gelukkig wel enkele dingen die je kan gebruiken voor betere en slimmere content marketing. Hier kan je 5 praktische ideeën vinden die je makkelijk kan toepassen bij het maken van sterke content.

Maak content met de interesses van je publiek in het achterhoofd

Het doel van je content, is om een antwoord te zijn op iets wat mensen op het internet opzoeken. Veel bedrijven maken de fout om hun content zo superieur mogelijk te maken, zonder te kijken naar het feit of de content wel nuttig is (voor hun doelgroep) of niet.

Schrijf je content met je klanten hun interesses in je gedachten. Maak het voor de internetgebruiker makkelijk om bij jouw content te komen. Hiervoor moet je je content een titel geven die entertaining is én die klinkt als iets wat iemand echt zou zoeken op het internet. Denk na over wat zij willen weten en hoe jouw content nuttig kan zijn voor hen.

Wil je zeker zijn? Doe dan een zoekwoordonderzoek om te achterhalen waar je klanten effectief naar op zoek zijn.

Ontdek wat je moet zeggen en waar je dat moet zeggen

Met de vele sociale netwerken en content-outlets die er zijn, is het makkelijk om ‘meegesleept’ te worden.

Een effectieve distributie van content is net zo belangrijk geworden als het maken van goede content. Met een aantal online tools kunnen marketeers de netwerken bekijken waarop hun publiek het meest actief is en op zoek gaan naar de netwerken die een maximale betrokkenheid garanderen.

Deze hulpprogramma’s helpen ook met het begrijpen van de beste indelingen, zodat marketeers uiteindelijk niet hun onderzoek gebruiken om content te maken, die kijkers zouden negeren.

Hergebruiken en recyclen!

Een belangrijke tip om beter te zijn in content marketing, is om slim te zijn over je content. Dit wil zeggen dat je niet gewoon leuke content moet maken, maar dat je ook moet weten dat je je reeds gemaakte content opnieuw kan en mag gebruiken, op nieuwe manieren. Als je een video hebt gemaakt die veel succes heeft gehad, kan je de hoofdpunten hiervan gebruiken in enkele social media posts.

Het is altijd een goed idee om je content te posten waar mensen het kunnen vinden. Zolang het onderwerp waarover je het hebt relevant is voor je publiek, zal het nooit kwaad kunnen om nieuwe manieren te vinden om het te verpakken, zodat het je publiek bereikt.

Richt je op het vinden van nieuwe en betere manieren om bestaande content te gebruiken in de plaats van elke dag opnieuw te beginnen met schrijven van nieuwe content.

Maak een content bank

Als je een content marketeer bent, zal je waarschijnlijk vaak op zoek zijn naar potentiële ideeën waarover je nieuwe content kan maken.

Stel je gaat verhalen door, volgt belangrijke trends en leest berichten van je favoriete auteurs om je volgende verhaal te vinden of om er op zijn minst inspiratie voor te vinden. Je zal hierdoor vast wel meerdere ideeën krijgen. Helaas zal het niet zo makkelijk zijn als je dacht om hier even snel content over te maken. Vaak heb je te weinig tijd of te weinig onderzoek om over deze ideeën een echt sterk content stuk te schrijven. Verwijder deze ideeën dan zeker niet!

Maak een content bank waar je al je ideeën omtrent content (waar je nu geen tijd voor hebt), kan opslaan. Je weet maar nooit of je ooit deze ideeën toch ergens voor kunt gebruiken of dat je opeens toch een gaatje in je agenda hebt om je eerste plan waar te maken.

Begrijp dat het tijd nodig heeft

Je kan niet zomaar je eerste stukje content publiceren en verwachten dat het een groot succes is de dag erna. Je moet content blijven maken.

Veel merken die aan content marketing doen, doen het goed. Daarom richten content publicaties, die worden aangedreven door merken, zich meer op het opbouwen van een loyale klantenbasis dan op de noodzaak om onmiddellijk resultaat te zien.

Het kan weken, maanden of zelfs jaren duren eer je content iets oplevert. Wat betekent dat een verplichting van het maken van content vandaag, wilt zeggen dat merken geduldig moeten zijn en moeten doorgaan met het plaatsen van goede content zonder direct resultaat te verwachten.

 

Bekijk het als waarde die je je bezoeker geeft zonder iets terug te verwachten.