Wat is Content Marketing?

Tegenwoordig zijn consumenten bijna allergisch tegen de traditionele vormen van reclame. Hierdoor gaan ze de boodschappen op tv,radio en magazines (on)bewust blokken en zo spendeer je als bedrijf veel geld voor een relatief lage impact.

Maar er is een betere manier om je consument te bereiken zonder hem of haar te storen, je helpt hem er zelfs mee.

Content marketing is een marketing vorm die zich focust op het creëren en distribueren van waardevolle en relevant content om nieuwe klanten aan te  trekken en om contact te houden met betalende klanten.

Het DOEL van content marketing is om ervoor te zorgen dat de consument een band krijgt met je merk, bedrijf of imago. Het is een proces dat niet op zichzelf staat, je moet ook op alle andere vlakken de juiste waarden uitstralen die je klant verwacht. Maar als je dit toevoegt aan je bestaande marketing tactieken heeft het een fantastische impact.

Je communiceert met je potentiële klanten door relevante en interessante artikels, video’s, afbeeldingen, info-graphics… aan te bieden die er visueel mooi uitzien en de klant zijn problemen oplost.

Het verhoogt ook je vindbaarheid via zoekmachines omdat je meer content online hebt staan waarop je gevonden kan worden.

 

 

wat is content marketing