Hoe heeft Google Analytics online marketing veranderd?

  • Hoe heeft Google Analytics online marketing veranderd?

Hoe heeft Google Analytics online marketing veranderd?

Iedereen kent ongetwijfeld de populaire zoekwebsite Google. Maar wist je ook van het bestaan van Google Analytics? De gegevens die het levert, maken het mogelijk om in te spelen op de wensen van je klanten en je bedrijf. In dit artikel geven we je een klein overzicht van de verschillende mogelijkheden:

1. Multi-channel trechters

Je klanten zoeken informatie over je producten op, ze vergelijken met andere bedrijven en nemen dan een beslissing. Deze verschillende stappen gebeuren op verschillende tijdstippen en op verschillende locaties. Dus als je je rendement meet op basis van de laatste muisklik, dan krijg je een onvolledig beeld en mis je mogelijk belangrijke inzichten over hoe je je meest waardevolle klanten kan bereiken.

De Multi-channel trechters van Google Analytics bieden meer inzicht in de interacties tussen de verschillende digitale media. Ze laten je zien hoe deze kanalen samenwerken om je product te verkopen.

Het belangrijkste aspect bij Google Analytics is het feit dat de Multi-channel trechters een handig hulpmiddel zijn bij het nemen van essentiële marketingbeslissingen met betrekking tot:

  • Investeringen in advertenties op macro-niveau en micro-niveau.
  • Via welke kanalen we onze doelgroep het best kunnen bereiken.
  • Welke zoekwoorden het best aansluiten bij de doelgroep.

Voordelen:

  • Bekijk al je digitale marketingkanalen op één plek.
  • Krijg meer inzicht in de waarde van je marketingactiviteiten.
  • Verbeter je marketing op basis van prestaties van kanalen.
  • Neem de juiste digitale marketingbudgetteringsbeslissingen.

Google Analytics
Google Analytics bied je een duidelijk overzicht hoe de verschillende digitale media samenwerken om producten te verkopen. 

 

 

 

 

2. Mobiele Analyse

Google Analytics speelt ook een belangrijke rol bij de mobiele analyse. Als bedrijf is het een groot voordeel dat je een goed en duidelijk beeld krijgt over je mobiele sites, apps en advertenties en hoe deze sales genereren. Met behulp van Google Analytics kan je meer informatie verkrijgen over hoe je beter kan inspelen op de behoeften van je klanten.

Google Analytics biedt verschillende mogelijkheden aan:

  • Google Analytics voor mobiele apps. Met deze tool kan je de volledige waarde van je eigen applicatie meten.
  • Ontwikkel met behulp van Google Analytics de beste gebruikservaring op verschillende schermen en apparaten.
  • Met Google Analytics kan je eenvoudig meten welke meerwaarde mobiele apps vormen voor je bedrijf.

Google Analytics
Google Analytics speelt een belangrijke rol bij mobiele analyses. Speel meer in op de behoefte van jouw klanten.

 

 

 

3. Sociale rapporten

Vroeger moesten bedrijven gaan adverteren in kranten en weekbladen. Nu is dit allemaal veranderd. In de 21ste eeuw kan je spreken van een echte revolutie van sociale media. Gebruik Google Analytics om te meten in welke mate sociale media invloed hebben op je zakelijke doelen.

Meet de impact van sociale media op statistische gegevens die je belangrijk vindt.

Met Google Analytics kan je de invloed bekijken van jouw online marketingkanalen. Op deze manier kan je doordachte beslissingen nemen over je sociale strategie.

Google Analytics
Je kan duidelijk zien dat er 693 bezoekers je website opnieuw bezoeken. Probeer dit aantal te verhogen door je te richten op de juiste doelgroep.

 

 

 Leer welke sociale bronnen betrokken bezoekers doorverwijzen

Verkrijg aan de hand van Google Analytics een duidelijk overzicht van de belangrijkste sociale netwerken voor je merk. Google Analytics visualiseert hoe bezoekers uit sociale netwerken doorstromen naar je website.

Google Analytics
Toegepast: De website van een voetbalproducent – Als producent van voetballen is het interessant om te weten dat zijn website bereikt wordt via links van andere websites. Google Analytics brengt deze websites voor hem in beeld.

 

 

 

Ontdek wat bezoekers delen en waar ze dat doen

Het hoofddoel van het publiceren van nieuwe inhoud op je website, is voornamelijk om de bezoekers te informeren. Het is een handig pluspunt als deze informatie ook wordt gedeeld via sociale media. Meer dan 80% van de interacties met inhoud vindt plaats op andere websites dan die van de eigenaar van de inhoud. Gebruikers ontdekken jouw artikels, video’s en berichten waarschijnlijk op een andere website en reageren daar op. Het is belangrijk om te weten via welke websites dit gebeurt.

Probeer als bedrijf in te spelen op de veranderende wereld van (online) marketing. Innovatie is een kernbegrip geworden en je moet vooruitgaan met je bedrijf. Gebruik Google Analytics als een handig hulpmiddel om jouw sociale media te beheren.