Hoe haal je het maximale uit Facebook advertenties?

  • Hoe haal je het maximale uit Facebook advertenties? Mensen die adverteren op Facebook hopen natuurlijk dat veel mensen hun website bezoeken of een product kopen. Toch blijkt dit niet altijd te werken en dit kan heel frustrerend zijn, vooral omdat je veel tijd en geld in deze Facebook advertenties steekt. In dit artikel geven we meer informatie over hoe je het maximale kan halen uit je Facebook advertenties. 1. Bereik de juiste mensen Het maakt helemaal niet uit hoe geweldig je Facebook advertenties zijn. Als de juiste mensen het niet te zien krijgen, dan levert het niets op. Hou dit zeker in het achterhoofd. Voorbeeld: Als de FIFA een Facebook advertentie opstelt voor de Champions League finale tussen Real Madrid en Facebook advertentiesAtletico Madrid. Zouden ze dan veel succes hebben als ze zich voornamelijk richten op vrouwen en op liefhebbers van de paardensport? Neen, dat denk ik niet. De FIFA kan ontzettend veel geld in de Facebook advertenties steken, maar met de doelgroep van vrouwen en liefhebbers van de paardensport, zullen ze heel weinig inkomsten verkrijgen. Daarom is het heel belangrijk om Facebook gebruikers te gaan indelen op basis van hun interesses. Zoek mensen die een gemeenschappelijke interesse hebben in de dingen die jij verkoopt. Deze zullen potentiële klanten worden van jouw website. 2. Optimaliseer de lay-out van je Facebook advertenties In stap 1 heb je ervoor gezorgd dat je Facebook advertenties gezien worden door jouw doelgroep. Nu is het jouw opdracht om aantrekkelijke Facebook advertenties te ontwikkelen, waardoor mensen geneigd zijn om op jouw Facebook advertenties te klikken. Stap 1: Wees interessant Je mag gerust wat controversieel of uitdagend zijn. Het is vooral belangrijk dat de mensen jouw website en producten zullen herinneren. Het sportmerk Nike heeft enkele jaren geleden een ophefmakende poster van Facebook advertentiede voetballer Wayne Rooney gebruikt in hun reclamecampagne. Er kwam veel kritiek op, maar het heeft er wel toe geleid dat meer mensen de producten van Nike kochten. Dat is nog steeds het allerbelangrijkste: bekendheid winnen en producten verkopen. Stap 2: Prikkel de emoties Mensen zijn emotionele wezens. Hou dit in het achterhoofd bij het opstellen van jouw Facebook advertenties. Enkele tips voor jouw Facebook advertenties: Focus op emoties, niet op cijfers. Vertel mensen over de voordelen die ze zullen krijgen. Vertel mensen over hoe jouw product hun leven zal veranderen. Mensen reageren sterker op afbeeldingen van andere mensen, dan op bijvoorbeeld afbeeldingen van landschappen of dieren. Stap 3: De kleur is heel belangrijk Mensen associëren bepaalde kleuren met bepaalde emoties. Probeer rekening te houden met het kleurgebruik in jouw Facebook advertenties. De rode kleur zorgt ervoor dat je de aandacht trekt van de lezers, terwijl de blauwe kleur de lezer kalmeert. 3. Ontwikkel een aantrekkelijke uitstraling van je Facebook advertenties Een aantrekkelijke uitstraling maakt het verschil tussen tussen Facebook advertenties die duizenden clicks krijgen en Facebook advertenties die duizenden sales krijgen. Stap 1: De koptekst Mensen hebben gemiddeld een aandachtsspanne van 9 seconden. In de huidige maatschappij krijgen weFacebook advertenties zoveel prikkels dat mensen amper de tijd nemen om iets aandachtig te lezen. Het is wel jouw taak om ervoor te zorgen dat je Facebook advertenties in het oog springen. Je headline dient dus zeker op te vallen. Stap 2: Leg de voordelen uit Wat zijn de voordelen die de bezoeker ondervindt door jouw pagina verder te lezen? Indien je op deze vraag een goed antwoord kan geven, dan is de kans al een stuk groter dat mensen jouw website zullen bekijken. Je klanten zijn niet geïnteresseerd in je producten. Ze zijn vooral geïnteresseerd in wat het hen zou kunnen opleveren. Focus voornamelijk op hoe je product jouw klant zijn leven kan verbeteren of veranderen. Stap 3: Bouw geloofwaardigheid op Mensen kopen van mensen die ze vertrouwen. Dit is een heel belangrijke pijler bij Facebook advertenties. Zorg ervoor dat je de mensen hun vertrouwen wint. Je kan je geloofwaardigheid opbouwen op verschillende manieren: Je kan geloofwaardigheid lenen van andere bronnen. Indien je op jouw website teksten schrijft, die je onderbouwt op basis van geloofwaardige bronnen, dan kan je ook naar deze bronnen verwijzen. Ze zullen de geloofwaardigheid van jouw website verhogen. “Goede artiesten kopiëren, geweldige artiesten stelen” – Pablo Picasso” Verzamel getuigenissen van mensen die jouw producten hebben gekocht. “De producten van X hebben mijn leven veranderd. Ik ben heel tevreden over de kwaliteit van de producten die ik heb besteld. Ik zou het aan iedereen aanraden.” Stap 4: Probeer dingen uit We kunnen je veel tips geven voor jouw Facebook advertenties en jouw website, maar het is voornamelijk trial and error. Er bestaat geen eenduidige formule om succes te verkrijgen op het internet. Je moet zelf veel proberen en dit gebeurt met vallen en opstaan. Je moet exact weten wat werkt en wat niet. Probeer daarom verschillende Facebook advertenties op te starten met verschillende lay-outs, lettertypes en kleurgebruik. Op deze manier verkrijg je heel veel informatie over wat werkt en wat niet. 4. Conclusie We hebben je heel wat tips gegeven om jouw Facebook advertenties aantrekkelijker te maken voor lezers. Toch is het helemaal geen eenvoudig proces. Het duurt lang vooraleer je Facebook advertentie proces geoptimaliseerd is. Maar het zal het allemaal waard zijn. Succes! Wil je dat wij een kritische blik werpen op je advertenties?

Hoe haal je het maximale uit Facebook advertenties?

Mensen die adverteren op Facebook hopen natuurlijk dat veel mensen hun website bezoeken of een product kopen. Toch blijkt dit niet altijd te werken en dit kan heel frustrerend zijn, vooral omdat je veel tijd en geld in deze Facebook advertenties steekt. In dit artikel geven we meer informatie over hoe je het maximale kan halen uit je Facebook advertenties.

1. Bereik de juiste mensen

Het maakt helemaal niet uit hoe geweldig je Facebook advertenties zijn. Als de juiste mensen het niet te zien krijgen, dan levert het niets op. Hou dit zeker in het achterhoofd.

Voorbeeld:

Als de FIFA een Facebook advertentie opstelt voor de Champions League finale tussen Real Madrid en Facebook advertentiesAtletico Madrid. Zouden ze dan veel succes hebben als ze zich voornamelijk richten op vrouwen en op liefhebbers van de paardensport? Neen, dat denk ik niet.

De FIFA kan ontzettend veel geld in de Facebook advertenties steken, maar met de doelgroep van vrouwen en liefhebbers van de paardensport, zullen ze heel weinig inkomsten verkrijgen.

Daarom is het heel belangrijk om Facebook gebruikers te gaan indelen op basis van hun interesses. Zoek mensen die een gemeenschappelijke interesse hebben in de dingen die jij verkoopt. Deze zullen potentiële klanten worden van jouw website.

2. Optimaliseer de lay-out van je Facebook advertenties

In stap 1 heb je ervoor gezorgd dat je Facebook advertenties gezien worden door jouw doelgroep. Nu is het jouw opdracht om aantrekkelijke Facebook advertenties te ontwikkelen, waardoor mensen geneigd zijn om op jouw Facebook advertenties te klikken.

Stap 1: Wees interessant

Je mag gerust wat controversieel of uitdagend zijn. Het is vooral belangrijk dat de mensen jouw website en producten zullen herinneren.

Het sportmerk Nike heeft enkele jaren geleden een ophefmakende poster van Facebook advertentiede voetballer Wayne Rooney gebruikt in hun reclamecampagne. Er kwam veel kritiek op, maar het heeft er wel toe geleid dat meer mensen de producten van Nike kochten. Dat is nog steeds het allerbelangrijkste: bekendheid winnen en producten verkopen.

Stap 2: Prikkel de emoties

Mensen zijn emotionele wezens. Hou dit in het achterhoofd bij het opstellen van jouw Facebook advertenties.

Enkele tips voor jouw Facebook advertenties:

  • Focus op emoties, niet op cijfers.
  • Vertel mensen over de voordelen die ze zullen krijgen.
  • Vertel mensen over hoe jouw product hun leven zal veranderen.
  • Mensen reageren sterker op afbeeldingen van andere mensen, dan op bijvoorbeeld afbeeldingen van landschappen of dieren.

Stap 3: De kleur is heel belangrijk

Mensen associëren bepaalde kleuren met bepaalde emoties. Probeer rekening te houden met het kleurgebruik in jouw Facebook advertenties. De rode kleur zorgt ervoor dat je de aandacht trekt van de lezers, terwijl de blauwe kleur de lezer kalmeert.

 3. Ontwikkel een aantrekkelijke uitstraling van je Facebook advertenties

Een aantrekkelijke uitstraling maakt het verschil tussen tussen Facebook advertenties die duizenden clicks krijgen en Facebook advertenties die duizenden sales krijgen.

Stap 1: De koptekst

Mensen hebben gemiddeld een aandachtsspanne van 9 seconden. In de huidige maatschappij krijgen weFacebook advertenties zoveel prikkels dat mensen amper de tijd nemen om iets aandachtig te lezen. Het is wel jouw taak om ervoor te zorgen dat je Facebook advertenties in het oog springen. Je headline dient dus zeker op te vallen.

Stap 2: Leg de voordelen uit

Wat zijn de voordelen die de bezoeker ondervindt door jouw pagina verder te lezen? Indien je op deze vraag een goed antwoord kan geven, dan is de kans al een stuk groter dat mensen jouw website zullen bekijken.

Je klanten zijn niet geïnteresseerd in je producten. Ze zijn vooral geïnteresseerd in wat het hen zou kunnen opleveren. Focus voornamelijk op hoe je product jouw klant zijn leven kan verbeteren of veranderen.

Stap 3: Bouw geloofwaardigheid op

Mensen kopen van mensen die ze vertrouwen. Dit is een heel belangrijke pijler bij Facebook advertenties. Zorg ervoor dat je de mensen hun vertrouwen wint.

Je kan je geloofwaardigheid opbouwen op verschillende manieren:

  • Je kan geloofwaardigheid lenen van andere bronnen. Indien je op jouw website teksten schrijft, die je onderbouwt op basis van geloofwaardige bronnen, dan kan je ook naar deze bronnen verwijzen. Ze zullen de geloofwaardigheid van jouw website verhogen.

    “Goede artiesten kopiëren, geweldige artiesten stelen” – Pablo Picasso”

  • Verzamel getuigenissen van mensen die jouw producten hebben gekocht.

    “De producten van X hebben mijn leven veranderd. Ik ben heel tevreden over de kwaliteit van de producten die ik heb besteld. Ik zou het aan iedereen aanraden.”

Stap 4: Probeer dingen uit

We kunnen je veel tips geven voor jouw Facebook advertenties en jouw website, maar het is voornamelijk trial and error. Er bestaat geen eenduidige formule om succes te verkrijgen op het internet. Je moet zelf veel proberen en dit gebeurt met vallen en opstaan.

Je moet exact weten wat werkt en wat niet. Probeer daarom verschillende Facebook advertenties op te starten met verschillende lay-outs, lettertypes en kleurgebruik. Op deze manier verkrijg je heel veel informatie over wat werkt en wat niet.

4. Conclusie

We hebben je heel wat tips gegeven om jouw Facebook advertenties aantrekkelijker te maken voor lezers. Toch is het helemaal geen eenvoudig proces. Het duurt lang vooraleer je Facebook advertentie proces geoptimaliseerd is. Maar het zal het allemaal waard zijn.

Succes!

Wil je dat wij een kritische blik werpen op je advertenties? Aarzel dan zeker niet om hier te klikken.

Facebook advertenties