Het belang van een goede copywriter valt niet te onderschatten

  • Het belang van een goede copywriter valt niet te onderschatten

SEO IS KING, CONTENT IS QUEEN

Een copywriter maakt van je website een sterk salesplatform; Investeer vandaag en geniet van de resultaten.

De eerste stap is je doelgroep naar je website brengen. Maar wat dan? Net zoals een prospect in je winkel binnen wandelt, belandt hij nu op je webpagina. En net zoals een verkoper tegen hem begint te praten, praat jij nu met hem met behulp van je content. De transformatie van prospect naar klant is gestart. Maar vergeleken met de traditionele offline verkoop, gaat dat niet op 1,2,3. Ik leg het je uit.

Offline = Online

Veel principes van een goed sales-scenario komen terug in Copywriting. De inhoud van je website is je verkoper – het medium om je klant te overtuigen je product te kopen. Het thema van je website is je showroom – de omgeving waarin je verkoopt. Niet zo erg verschillend, toch? Helaas zijn er wel degelijk verschillen; De prospect in je winkel, bijvoorbeeld, weet vaak al dat hij iets wil kopen. Op je website is dat meestal niet zo. Wat moet je dan doen? Lees verder.

Less is more

Goede content is van cruciaal belang. Zoals een verkoper de juiste dingen op het juiste moment zegt, moet jouw website dat ook doen. Je moet antwoord  geven op de vragen van je klant op het moment dat hij ze stelt. Dat kan je enkel doen door te voorspellen wanneer hij een vraag zal stellen. Of je wekt een vraag bewust op met je inhoud. Hou hier rekening mee wanneer je je tekst schrijft.

Je moet ook een beeld creëren van je product – Het tastbaar maken. Laat je prospect proeven, ruiken, voelen wat je product is. Je content moet hem doen fantaseren. In zijn gedachten, heeft hij je product al in handen. Maar dat is niet zo simpel, want:

  • Je hebt geen face-to-face communicatie,belang goede copywriter
  • De prospect is met 1 muisklik weg
  • Hij is snel verveeld

Je moet ervoor zorgen dat:

  1. Hij op je website blijft
  2. Door relevante, informerende en entertainende content te schrijven
  3. Niet meteen je product te pushen

Foie Gras

De hedendaagse consument wordt steeds complexer. Met een trechter reclameboodschappen door de keel van onze doelgroep proppen is verleden tijd. Traditionele “Hard Sales” werken niet meer. Sterker nog: online iets verkopen bij het eerste contact creëert al snel een negatief beeld van je bedrijf. Wat doe je dan wel? “Never propose on your first date. Je bouwt een relatie op. Hoe je dat doet, lees je hieronder.

Trouw met me

Consumenten worden ook steeds wantrouwiger – De huidige consument gelooft niet zo snel meer wat een advertentie zegt. Logisch, gezien de hoeveelheid reclame die hij op een dag ziet passeren. Hoe dring je dan toch door?

Pas je aan zijn noden aan. Hij moet zelf een connectie leren voelen met je bedrijf. Pas dan zal hij overwegen om je klant te worden. Het is daarom van cruciaal belang dat je relevante content aanbiedt; dat je naar hem luistert, hem informeert en entertaint. Met entertainen bedoel ik leuke of grappige content schrijven, die iedereen apprecieert. Zelfs al zijn ze niet perse prospecten. Zo bouw je een vertrouwensband op en zorg je dat hij jou hoort, wanneer jij je product voorstelt.

De bedoeling is een langdurige relatie aangaan met de hoop dat je nooit zal moeten scheiden.

belang-goede-copywritier

Game over

Je hebt je klant geïnformeerd, geëntertaind en je hebt een band gecreëerd. Nu luistert je klant naar wat je te bieden hebt. Geef hem een aanbod dat hij interessant vindt en geef hem het gevoel dat wat hij koopt, een meerwaarde is. Vanaf dat hij gelooft dat de waarde van je aanbod de kost overstijgt, is het game-over. De aankoop is binnen. Niet alleen heb je hem je product verkocht, je hebt er in veel gevallen een ambassadeur bij – Omdat je zoveel leuke content aanbiedt, kan je zijn vrienden binnenkort ook op je website verwachten.

Goudmijn

Het proces van een effectieve online verkoop is in principe niet zo moeilijk. De uitdaging is goede teksten te schrijven die je lezers aansporen verder te lezen. Dat is moeilijk. Je kan zelf je content schrijven of je huurt een copywriter in om het voor je te doen. Een copywriter specialiseert zich in het schrijven van teksten.

Bewijs van zijn meerwaarde vind je terug in elke advertentie die je ziet, elk artikel dat je leest en elke webpagina die je opent – Bijna alles wat je leest over een product of dienst, is geschreven door een copywriter.

Content is Queen

SEO is één ding, maar de lezer overtuigen om bij jou te kopen is iets anders.

Ons bedrijf:ARE-agency ,groeit snel om 5 redenen:

  1. We hebben een SEO expert
  2. We hebben een goede copywriter
  3. We zitten in een snel groeiende markt
  4. We hebben een cool logo (eerlijk?)
  5. We leveren resultaten

Waarom je ons moet vertrouwen met je content? Wel, je hebt net 818 woorden gelezen – een volledig artikel. Het is me gelukt om je naar het einde van dit artikel te begeleiden. Ik garandeer je dat je conversieratio zal verhogen wanneer je onze copywriting service inhuurt.

Als SEO King is, dan is Content Queen. De twee zijn onafscheidelijk aan elkaar verbonden. Je wil je bedrijf doen groeien. Ga met ons in zee en je merkt snel het verschil.